سیسی در تماس با ماکرون: مداخله خارجی در لیبی پایان یابد

در میان آمادگی ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به لیبی، رئیس جمهوری مصر در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود بر لزوم پایان دادن به مداخله خارجی غیرقانونی در بحران لیبی تأکید کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری روسیاالیوم، بسام راضی، سخنگوی رسمی نهاد ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود برخی مسائل منطقه به ویژه تحولات اوضاع لیبی را بررسی کرد.

سیسی در این گفت‌وگو نقش مداخله‌گرانه کشورش در لیبی را این گونه توجیه کره و گفته است، موضع ثابت مصر بازگرداندن امنیت و ثبات به لیبی، حمایت از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم، تضعیف فعالیت شبه‌نظامیان مسلح و نیز پایان دادن به مداخلات خارجی غیرقانونی در لیبی است چرا که بحران این کشور را شدت می‌بخشد.

ماکرون هم در این تماس تلفنی گفت، فرانسه به دنبال دستیابی به راه‌حل سیاسی در لیبی است.همچنین دو طرف بر تشدید تلاش‌های دوجانبه به همراه شرکای بین‌المللی خود برای حل و فصل کامل وضعیت بحرانی لیبی توافق کردند.

دو رئیس جمهوری در این تماس تلفنی ضمن بررسی برخی از موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، ابراز امیدواری کردند همکاری‌ها برای گسترش روابط عالی میان دو کشور ادامه پیدا کند.

این چهارمین گفت‌وگوی تلفنی سیسی از روز پنج‌شنبه با رهبران کشورهای جهان در خصوص لیبی است. پیش از این هم رئیس جمهوری مصر با نخست وزیر ایتالیا، رئیس جمهوری آمریکا و روسیه تماس گرفته بود.

این اقدام سیسی پس از آن است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد، احتمال دارد کشورش در پاسخ به درخواست دولت وفاق ملی لیبی نیروهای نظامی به این کشور اعزام کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.