دولت سابق هند با طرح حمله به پاکستان بعد از حملات بمبئی مخالفت کرده بود

فرمانده سابق نیروی هوایی هند در اظهاراتی فاش کرد، دولت سابق این کشور بعد از حملات تروریستی سال ۲۰۰۸ بمبئی با پیشنهاد دست زدن به حملات هوایی علیه مواضعی در خاک پاکستان مخالفت کرده بود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیرندر سینگ دهانوا، رئیس سابق نیروی هوایی ارتش هند در صحبتهایی که در روزنامه تایمز آو ایندیا انتشار یافت تصریح کرد: ما می‌دانستیم کمپهای تروریستی در کجای پاکستان قرار دارند و آماده حمله به آنها بودیم اما اجرا شدن یا نشدن این حمله باید بر مبنای یک تصمیم سیاسی صورت می‌گرفت.

همچنین به گفته دهانوا، نیروی هوایی هند در پی حمله تروریستی سال ۲۰۰۱ به پارلمان این کشور نیز پیشنهادی مشابه را مطرح کرده بود.

او خاطر نشان کرد: این پیشنهاد پذیرفته نشد. دولت پاکستان بر مبنای پروپاگاندا پیرامون تهدید هند توانسته در جامعه خود جایگاهش را بالا ببرد.

اواخر نوامبر ۲۰۰۸ گروه شبه‌نظامی موسوم به "لشگر طیبه" دست به چند سری حمله تروریستی در شهر بمبئی هند با استفاده از بمب‌گذاری و تیراندازی زد که مجموعا بیش از ۱۶۰ کشته و بالغ بر ۳۰۰ زخمی بر جای گذاشتند.

در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۱ نیز حمله به ساختمان پارلمان هند رخ داد که در نتیجه آن ۱۴ تن کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند. آن حمله نیز از سوی گروه "لشگر طیبه" به همراه گروه شبه نظامی دیگری موسوم به "جیش محمد" سازماندهی شد.

هر دو گروه در خاک پاکستان مستقر هستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.