تاکید تشکیلات خودگردان فلسطین بر برگزاری انتخابات در قدس به رغم مخالفت تل‌آویو

به دنبال مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس اشغالی، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی بر برگزار شدن انتخابات در تمامی مناطق فلسطین به ویژه قدس تأکید کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی نسبت به مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات سراسری فلسطین در قدس اشغالی واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: شهر قدس با تمامی اماکن مقدس مسیحی و اسلامی‌اش و همچنین محافظت از هویت عربی ـ فلسطینی آن یک گزینه ملی است که هیچ‌گونه سازشی درباره آن صورت نخواهد گرفت.

ابو ردینه افزود: درخواست برخی برای برگزاری انتخابات در مناطق دیگر فلسطین و برگزار نشدن آن در قدس، تلاشی برای دور زدن یکی از اصول مقدس ملت فلسطین است. این درخواست همچنین هماهنگی خطرناکی با رژیم اشغالگر بوده که درصدد یهودی سازی این شهر مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به موضع فلسطین در قبال این مسأله خاطرنشان کرد: موضع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این است که تحت هیچ شرایط و فشاری هیچ‌گونه انتخاباتی بدون قدس برگزار نخواهد شد و این فرصت را به رژیم اشغالگر نمی‌دهیم که سیاستش را اعمال کند. ما همچنین به همراه طرف‌های بین‌المللی به تلاش‌های‌مان برای اعمال فشار بر اسرائیل ادامه می‌دهیم تا این رژیم با مشارکت اهالی شهر قدس در انتخابات موافقت کند.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی به مناسبت کریسمس در کلیسای شهر بیت لحم در کرانه باختری اعلام کرده بود که رژیم اشغالگر مانع برگزاری انتخابات در شهر قدس اشغالی شده است.

وی گفت: رژیم اشغالگر خواهان برگزاری انتخابات در قدس نیست و ما می‌گوییم انتخابات برای مردم قدس باید در خود شهر قدس برگزار شود و اگر این موافقت حاصل شود حکم برگزاری انتخابات را صادر خواهیم کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.