رئیس‌جمهور بلاروس درباره اتحاد اجباری به مسکو هشدار داد

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس روز سه‌شنبه به مقامات روس نسبت به اتحاد اجباری بین کشورش و روسیه هشدار داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوکاشنکو که از سال 1994 میلادی اداره کشور بلاروس را در دست دارد، چندین بار در سخنانش فشارهای روسیه را که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهورش ولادیمیر پوتین خواستار یکپارچه‌سازی بیشتر بین این دو متحد است، محکوم کرد.

رئیس‌جمهور بلاروس در مصاحبه‌ای با رادیوی روسی "اکو مسکو" اظهار کرد: در حال حاضر ما نمی توانیم مساله (اتحاد) را آنگونه که روسیه پیشنهاد می‌کند، حل کنیم که چگونه رئیس‌جمهور را انتخاب کنیم و یا پارلمان را چگونه اداره کنیم.

وی همچنین بیان کرد که ما باید در آرامش بر سر اصول به توافق برسیم و آن را به مردم روسیه و مخصوصا مردم بلاروس که نسبت به حاکمیت و استقلالشان نگران هستند، نشان دهیم.

لوکاشنکو همچنین درخواست کرد که هیچ کس را نترسانیم و فضا را برای هرگونه تحرکات یا درگیری‌ها در خیابان فراهم نکنیم.

در هفته‌های گذشته در شهر مینسک تظاهرات زیادی درباره یکپارچه‌سازی بیشتر با روسیه صورت گرفت؛ در حالی که رئیس‌جمهور بلاروس درباره این مساله با همتای روس خود در حال گفت‌وگو بود.

وی همچنین افزود: ما دو کشور مستقل هستیم و در حال حاضر به سمت یکپارچه‌سازی پیش می‌رویم که این مساله به هیچ وجه نمی‌تواند حاکمیت روسیه یا بلاروس را کاهش دهد و اگر دو ملت مساله ادغام را بپذیرند این اتفاق رخ خواهد داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.