سفارت آمریکا خواهان توقف درگیری‌ها میان طرف‌های لیبیایی شد

سفارت آمریکا در لیبی امروز (سه‌شنبه) خواستار توقف تنش طرف‌های لیبیایی و اتخاذ اقدامات جدی در راستای حل درگیری و بحران این کشور شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، سفارت آمریکا در لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: وقت آن برای رهبری لیبی فرا رسیده است به جای این که درها را به روی سوء استفاده خارجی باز کند، از استقلال حفاظت و حمایت کند.

این سفارتخانه همچنین اعلام کرد: واشنگتن همچنان به حاکمیت لیبی و تمامیت ارضی این کشور پایبند است.

پیشتر مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به اقدامات نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی خلیفه حفتر و حمله به شهر مصراته در غرب لیبی ابراز نگرانی کرده بود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما نگران درخواست دولت توافق ملی لیبی برای حمایت نظامی خارجی و تهدید "ارتش ملی لیبی" برای استفاده از تجهیزات هوایی وارد شده از خارج و مزدوران برای حمله به مصراته هستیم.

واشنگتن ضمن محکوم کردن حملات علیه غیرنظامیان بی‌گناه دو طرف را به ممانعت از تشدید حملات دعوت کرد. در این بیانیه آمده است: مداخله خارجی تهدیدی علیه حل بحران است. ما آماده همکاری با سازمان ملل و تمامی طرف‌ها برای انجام مذاکراتی درباره حل و فصل سیاسی بحران لیبی هستیم.

اخیرا ترکیه و دولت توافق ملی لیبی دو توافق‌نامه نظامی امضا کردند. این توافق‌نامه به ترکیه اجازه می‌دهد به نیروهای دولت توافق ملی لیبی کمک نظامی کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.