"ناتو فعالیت‌هایش را در مرزهای روسیه افزایش داده است"

فرماندهی یگان بالتیک ارتش روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، هواپیماهای ناتو فعالیت‌های خود را در سراسر مرزهای غربی روسیه در ۲۰۱۹ افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نق از خبرگزاری تاس، الکساندر نوستاتف، فرماندهی یگان بالتیک ارتش روسیه افزود: ناوهای نظارتی و شناسایی متعلق به کشورهای غربی به صورت دائمی در مناطق نزدیک به یگان بالتیک ارتش روسیه که مشغول تمرین هستند، حضور دارند. تعداد پروازهای هواپیماهای شناسایی هم در سراسر مرزهای زمینی و هوایی مرز در سال جاری میلادی به ۸۰۰ مورد رسیده در حالیکه در ۲۰۱۸، ۵۷۸ مورد بود. تعداد پروازهای جنگنده‌ها هم به دو برابر یعنی ۴۰۰ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: در برخی از روزها، جنگنده‌های یگان بالتیک ارتش روسیه چندین بار نقض حریم هوایی را از سوی جنگنده‌های کشورهای غربی رصد کرده‌اند.

این فرمانده روس به این مساله اشاره کرد که یگان بالتیک روسیه از نزدیک چنین اقداماتی را از سوی کشورهای غربی به ویژه جنگنده‌ها و ناوهای ناتو رصد می‌کند.

وی ادامه داد: من با اطمینان خاطر می‌گویم که یگان بالتیک ارتش روسیه منابع و ظرفیت‌های کافی برای خنثی کردن هرگونه اقدام تهاجمی احتمالی را در اختیار دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.