به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، مصطفی سفندارمذ با اشاره به اینکه این شرکت در کنار معرفی فرصتهای سرمایهگذاری اقداماتی همانند طراحی، دریافت مجوزهای شهرسازی و در صورت نیاز دریافت مصوبات کمیسیون ماده 5 را نیز برای سرمایهگذاران انجام میدهد، اظهار کرد: مجوزهای قانونی که سرمایهگذاران برای فعالیت نیاز دارند توسط ما از مراجع ذیصلاح اخذ میشود.
وی تاکید کرد: این اقدام به این دلیل انجام میشود که سرمایهگذاران بدانند مبلغ عوارضی که قرار است توسط شهرداری اخذ شود به چه میزان است. همچنین اطلاعاتی در خصوص مشخصات پروژه، زمینه سرمایهگذاری، چگونگی و امکان بارگذاری در این زمینها و مواردی از این دست را به سرمایهگذار ارائه میدهیم.
استفاده از روش سرمایهگذاری BOT برای توسعه مجتمعهای ایستگاهی
سفندارمذ در تشریح روش سرمایهگذاری که در اجرای پروژههای سال جاری به کار گرفته میشود، گفت: در گام اول نسبت به واگذاری زمینهای شناسایی شده اقدام میکنیم تا سرمایه بخش خصوصی نیز معطل بخش دولتی و عمومی قرار نگیرد. همچنین در قراردادهای آتی قدرالسهم شهرداری و بخش خصوصی براساس گروه قراردادهای BOT مشخص میشود اما بهرهبرداری و برندسازی به طور کامل بر عهده بخش خصوصی قرار میگیرد تا از محل ارزش افزوده ایجاد شده شهرداری نیز به درآمد پایدار دست یابد.
مدیرعامل شرکت توسعه مجتمعهای ایستگاهی متروی تهران در پایان عنوان کرد: قراردادهای BOT در کشور بیشتردر حوزههای نفت، گاز و پتروشیمی موفقیتآمیز بوده اما در حوزه شهری کمتر به کار گرفته شده است.
گفتنی است شرکت توسعه مجتمعهای ایستگاهی در سال 1385 افتتاح شد. این شرکت در دوره اول فعالیت خود یعنی از زمان افتتاح تا سال 1391 در مجموع حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای شهرداری تهران وشرکت مترو درآمد ایجاد کرد. در سال 91 شرکت تعلیق و تقریباً از سال 1392 تا سال 1397 فعالیتهای این شرکت راکد بود.
لازم به ذکر است از تیر ماه 1397 بنا به پیگیری شرکت مترو و معاونت حمل و نقل شهردرای تهران شرکت مجتمعهای ایستگاهی با رفع موانع حقوقی دوباره فعال شد.
انتهای پیام/