ارتش سوریه شدیدترین عملیات مقدماتی علیه پایگاه‌های النصره در جنوب ادلب را آغاز کرد

همزمان با حمله راکتی شدید جبهه النصره به محله‌های شهر حلب، ارتش سوریه نیز با انتقال استحکامات نظامی خود به جبهه‌های جنوبی ادلب، شدیدترین عملیات مقدماتی خود در چند ماه اخیر را به پایگاه‌های این گروه تروریستی در مناطق مختلف حومه این استان آغاز کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، گروه‌های تروریستی مختلف در سوریه عصر دوشنبه محله‌های حلب جدید (بزرگترین محله شهر حلب)، السریان و الخالدیه را با راکت هدف قرار دادند که خسارات بزرگی را به دارایی‌های مردم وارد آورد، همزمان خمپاره‌هایی نیز به شهرک شیعه نشین الزهرا در حومه شمالی حلب شلیک شدند که در اثر آن سه غیرنظامی به شدت زخمی شدند.

یک منبع میدانی نیز اعلام کرد، توپخانه ارتش سوریه به این حملات پاسخ داده و نقاط شلیک خمپاره یعنی برخی پایگاه‌های فعلی جبهه النصره در اللیرمون، حریتان و الراشدین را هدف قرار داد.

حمله توپخانه‌ای ارتش سوریه همزمان با آغاز درگیری‌های شدیدی میان یگان‌های ارتش و گروه‌های تروریستی در محور الراشدین در غرب شهر حلب انجام شد.

منبع یاد شده افزود: یگان‌های ارتش سوریه نفوذ گروه‌های مسلح را رصد و با سلاح‌های مختلف خود با آنها مقابله کردند، این درگیری‌ها هنوز ادامه دارند.

همزمان محورهای حومه جنوبی و جنوب شرقی ادلب شاهد عملیات مقدماتی گسترده جنگنده‌های سوریه و روسیه به پایگاه‌های تروریست‌ها و تحرکات آنها در چندین محور بودند.

به گفته برخی منابع، یگان هوایی مشترک سوریه-روسیه پایگاه‌های گروه‌های تروریستی النصره، حراس الدین و انصارالتوحید در محورهای بنش، سرمین، الدیر شرقی و اطراف معرة النعمان را هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی گزارش داد، عملیات مقدماتی ارتش سوریه بزرگترین عملیات این ارتش در چند ماه اخیر علیه پایگاه‌های تروریست‌ها در حومه جنوبی و جنوب شرقی ادلب محسوب می‌شود.

این منبع تاکید کرد: در این حملات هوایی تعدادی از پایگاه‌ها و مراکز تجمع تروریست‌ها از جمله مراکز آموزشی، اتاق‌های عملیات و استحکامات آنها منهدم شده و بیش از ۴۰ تن از تروریست‌ها کشته شدند.

وی افزود: ارتش سوریه جهت آمادگی برای هرگونه اتفاق غیرمنتظره‌ای در جبهه‌های حومه جنوبی و جنوب شرقی ادلب، استحکامات نظامی خود را در این محورها تقویت کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.