۲۷۳ طرح نخبگان توسط سازمان بسیج علمی قزوین تجاری سازی شده است

به گزارش خبرنگار خبرآنی نشست خبری رئیس پارک علم و فنآوری استان و مسئول سازمان بسیج علمی، ‌پژوهشی و فناوری استان قزوین با اصحاب رسانه روز دوشنبه در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.

مهدی برزگر در این نشست اظهارداشت: جامعه مخاطب ما دانش آموزان، دانشجویان، اساتید طلاب، روحانیون و مخترعان و مبتکران هستند و در صددیم حمایت لازم را از ایده های تحقیقاتی آنها مهیا کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، ‌پژوهشی و فناوری استان قزوین بیان کرد: رهبری در دیدار با دانشجویان مخترع در سال ۸۶ فرمودند بسیج وارد عرصه علمی شود زیرا آینده کشور در گرو توجه به علم و دانش است. ‌

سازمان بسیج علمی، پزوهشی و فنآوری استان قزوین افزود: در سال ۸۹ دفتر مطالعات و تحقیقات سپاه تشکیل شد و با پیشرفت علمی کشور با توجه به حجم کار تصمیم گرفته شد در سپاه معاونت علمی پژوهشی فعال شود.

حمایت از ۱۴۹ طرح تحقیقاتی 

برزگر یادآورشد: در سازمان از ۱۴۹ طرح و اختراع حمایت مادی و معنوی شده است و در حال حاضر در بانک نخبگان ۱۴۹ مخترع حضور دارند که ۲۷۳  اثر آنها ثبت شده که تعدادی تجاری سازی شده و تعدادی هم رها شده است که پیگیری می کنیم تا طرح های رها شده هم اگر قابلیت دارند به چرخه تجاری سازی بازگردند.

وی اظهارداشت: در سفر دکتر ستاری معاون رئیس جمهور به قزوین مقرر شد هم پارک و هم سازمان بسیج علمی در کنار هم خدمت رسانی کنند.

برزگر افزود: ترویج فرهنگ جهادی، شبکه سازی در تولید علم، شناسایی خلاء ها و مشکلات و کمک به تولید و صنعت استان و بکارگیری نخبگان در کوتاه مدت از جمله اهداف سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه استان است.

وی گفت: کمک به تحقق مرجعیت علمی کشور و ارتقاء رتبه ایران از ۱۶ در جهان از طرح های بلند مدت است که احصا مشکلات بومی و منطقه ای در کانون نخبگان در دستور کار است و مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی تجربی و فنی فعال شده است.  

مسئول سازمان بسیج علمی، پزوهشی و فنآوری استان قزوین یادآورشد: هدفمند کردن پایان نامه ها و ایده ها و حضور در نمایشگاه های تخصصی از کارهای در دست اجرای این سازمان است و در مرکز رشد هم کمک می کنیم تا ایده به تولید و ثروت برسد.  

برزگر اظهارداشت: در مرکز رشد هم که یک شتاب دهنده داریم ۴۳ هسته علمی فعال شده است.  

وی گفت: حمایت های سازمان در قالب سازمان علمی پژوهشی از طرح های آماتور و نیمه حرفه ای حداقل ۵ میلیون تومان در گام اول و طرح های حرفه ای تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

برزگر اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴ پایگاه علمی داریم که با هدف جذب دانش آموزان و دانشجویان به مسجد برنامه هایی تدارک دیده شده است که در این راستا ایجاد هسته های علمی و حمایت از ایده های 
کارآفرینی، بازدید های علمی، برگزاری مسابقات ایده پردازی، فعال شدن مرکز نوآوری و پیشرفت در تهران را هم داریم تا چرخه علم و ثروت با تجاری سازی شکل بگیرد.


 مسئول سازمان بسیج علمی، پزوهشی و فنآوری استان قزوین یادآورشد: زمینه سازی برای شرکت های دانش بنیان و فعال شدن آنها از دیگر اهدافی است که دنبال می کنیم که تاکنون تعداد ۴۳ هسته علمی در قالب ۴ گروه شکل گرفته است.

وی اظهارداشت: کمک به پرورش کادر علمی، تکمیل زنجیره علم به ثروت از دیگر اهدافی است که در سازمان دنبال می کنیم.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.