به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از نیواطلس، استفاده از سوخت هیدروژن مایع به جای سوخت های فسیلی در کشتی ها کمک شایانی به حفظ محیط زیست کرده و آلودگی دریاها و اقیانوس ها را کاهش می دهد.
از سوی دیگر کره ای ها و ژاپنی ها با استفاده از این نوع سوخت دیگر نیازی به واردات انرژی از کشورهای دیگر ندارند و می توانند از منابع داخلی برای تولید سوخت هیدروژن مایع استفاده کرده و وابستگی خود به خارج را کاهش دهند.
از جمله شرکت های ژاپنی و کره ای که در این زمینه با یکدیگر همکاری کرده اند می توان به کاواساکی، ایواتانی، شل ژاپن و جی پاور اشاره کرد.
کشتی مصرف کننده این سوخت Suiso Frontier نام دارد و طول آن به ۱۱۶ متر می رسد. مخزن سوخت هیدروژن مایع آن یک مخزن دارای عایق و دو لایه است که می تواند ۱۲۵۰ متر مکعب هیدروژن مایع را در خود جای دهد. دمای این نیتروژن مایع منفی ۲۵۳ درجه سانتیگراد است.