ارائه نیازهای فناورانه دستگاه‌ها در نمایشگاه هفته پژوهش

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، مسعود برومند با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته پژوهش، گفت: برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران، برگزاری بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، برگزاری دومین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی، برگزاری نمایشگاه تخصصی کتب دانشگاهی همزمان با یکدیگر برگزار می شود.

وی با اشاره به تجلیل از پژوهشگران، کارفرمایان و ایده‌های برتر در حاشیه این نمایشگاه گفت: روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی» و روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه نیز با عنوان «پژوهش، فناوری و مشارکت ملی» نام گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارسال ۲۶۷ درخواست از سوی پژوهشگران به این نمایشگاه، گفت: از این تعداد ۲۴ مورد پذیرش شد. این افراد از حوزه های مختلفی مانند علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و علوم پزشکی هستند.

برومند در ادامه بیان کرد: وزارت عتف تلاش می‌کند که نیازهای دستگاه‌های دولتی را دریافت کند و این نیازها را در این نمایشگاه به مالکان و صاحبان فناوری ارائه کند. این کار به نوعی بین بازار عرضه و تقاضا ارتباط دو سویه برقرار می‌کند.

وی درباره دستاوردهای نمایشگاه پیشین، گفت: سال گذشته ۸۹ تفاهم‌نامه همکاری در این نمایشگاه منعقد شد که از این تعداد ۱۹ تفاهم‌نامه قطعی، ۸ تفاهم‌نامه نهایی و ۶۲ تفاهم‌نامه لغو شد.

رئیس بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در ادامه تاکید کرد: سال گذشته در این نمایشگاه ۳ هزار فناوری ارائه شد. ۴ تفاهم‌نامه همکاری با دیگر کشورها به امضا رسید و در نهایت ۱۸۵ میلیارد تومان فروش نهایی محصولات بود.

برومند همچنین گفت: در نمایشگاه امسال ۳۰ سازمان از شهرداری با ۳۰۰ نیاز، ۱۰ شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی با ۵۰ نیاز و صندوق‌های پژوهش و فناوری با ۵۰۰ نیاز شرکت می‌کنند تا نیازهای خود را به مالکان ایده و فناوری ارائه کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری رویدادهای نیازمحور در این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه رویدادهای مختلفی برای ارائه نیازهای فناورانه دستگاه‌ها برگزار خواهد شد. در این رویدادها ۳ هزار و ۵۰۰ فناوری ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نمایشگاه تخصصی کتب دانشگاهی با حضور ناشران معتبر داخلی برپا خواهد شد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.