کناره‌گیری شرکت بوئینگ از یک مناقصه چند میلیاردی دلاری پنتاگون

شرکت بوئینگ اعلام کرد، از حضور در یک مناقصه 85 میلیارد دلاری پتناگون برای برنامه نوسازی موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای مدل Minuteman III خودداری می‌کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت بوئینگ مستقر در شیگاگوی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:"ما از اینکه نتوانستیم در این مناقصه شرکت کنیم ناراحت هستیم. بوئینگ به حمایت از تغییر راهبردهای تامینی ادامه می‌دهد به نحوی که بهترین تولیدات صنعتی در اولویت‌های ملی به کار گرفته شوند و در عین حال به نفع مالیات دهندگان آمریکایی باشند."

روز جمعه شرکت بوئینگ اعلام کرد، سرانجام از شرکت در مناقصه مربوط به برنامه نوسازی موشک‌های Minuteman III کناره گیری می‌کند. این شرکت در ماه ژوئیه از وجود رقابت ناعادلانه گلایه کرده بود.

موشک‌های خانواده Minuteman موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای سه مرحله‌ای و پرتابی از زمین هستند که در زمان جنگ سرد به منظور تقویت عامل بازدارنده هسته‌ای آمریکا تولید شدند.

موشک Minuteman III در حال حاضر تنها موشک بالستیک قاره‌پیمای پرتابی از زمین است که آمریکا استفاده می‌کند.

بر طبق اطلاعات جدید به دست آمده از جانب منابع خبری، آمریکا کلا تعداد 450 موشک مدل Minuteman III در اختیار دارد که دست کم تا سال 2020 عملیاتی خواهند بود.

موشک‌های Minuteman III از سال 1970 در ارتش آمریکا به کار گرفته شدند اما در پایان 1978 تولید آن متوقف شد. این موشک‌ها قادر به هدف قرار دادن اهدافی در شعاع 12 هزار کیلومتری هستند.

انتهای پیام  

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.