کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: جهان افغان‌های آواره را حمایت کند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) خواستار تشدید حمایت‌ها از افغان‌های آواره شد و اعلام کرد که افغان‌ها بزگ‌ترین گروه پناهجویانی است که خود را به اروپا می‌رسانند.

به گزارش خبرآنی، بابار بلوچ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آستانه نخستین "نشست جهانی پناهندگان" که قرار است طی چند روز آتی در ژنو برگزار شود، در کنفرانسی خبری گفت: تا به این لحظه، نزدیک به ۷۰ هزار مهاجر خود را به شرق مدیترانه رسانده‌اند که ۳۷.۴ درصد از آنها افغان بوده‌اند.

وی افزود: از آنجایی که ما وارد پنجمین دهه آوارگی افغان‌ها می‌شویم، حدود ۴۰۶ میلیون افغان همچنان در سراسر جهان آواره و بی‌خانمان هستند. این آمار شامل ۲۰۷ میلیون فردی است که به عنوان پناهجو ثبت‌نام کرده‌اند و ما بقی در داخل افغانستان آواره و بی‌خانمان هستند.

بابار بلوچ تصریخ کرد: در آمار سراسری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، افغان‌ها بزرگ‌ترین گروه محروم و آواره به شمار می‌آیند.

براساس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، اکثریت قریب به اتفاق ۹۰ درصد از پناهجویان افغان در پاکستان و ایران هستند.

همچنین اکثریت قریب به اتفاق افغان‌های آواره در داخل وخارج از کشور، افراد جوان هستند. در پاکستان و ایران نزدیک به یک سوم پناهجویان افغان زیر ۲۵ سال هستند.  

بلوچ گفت: این پناهجویان جوان، آینده افغانستان هستند و وجودشان برای ساخت جوامع افغانستان ضروری و حیاتی است اما آنها برای انجام این کار به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند.

انتهای پیام     

"

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.