ناتو در افغانستان: مهاجمان به پایگاه بگرام در نتیجه بمباران هوایی کشته شدند

نیروهای "حمایت قاطع" به رهبری ناتو در افغانستان اعلام کرده که همه مهاجمان گروه طالبان که امروز (چهارشنبه) به یک مرکز درمانی غیرفعال در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام حمله کرده بودند، در نتیجه "یک رشته حملات هوایی" کشته شدند.

به گزارش خبرآنی، ناتو با انتشار خبرنامه‌ای گفته مهاجمان در داخل این مرکز درمانی سنگر گرفته بودند و نیروهای حمایت قاطع در هماهنگی نیروهای امنیتی افغانستان پیش از حملات هوایی اهالی محل را مطلع ساخته و منطقه را مسدود کرده بودند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز در توییتر خود نوشته که با کشته شدن همه‌ مهاجمان این حمله پایان یافته و در نتیجه آن دو غیرنظامی کشته شده و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

در اعلامیه ماموریت حمایت قاطع هم آمده که شماری از سربازان خارجی نیز در این حمله به "صورت سطحی" زخمی شدند.

پیشتر وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان به بی‌بی‌سی گفته بود حوالی ساعت شش صبح امروز مهاجمان مسلح در جنوب پایگاه بگرام خودروهای بمب‌گذاری شده را منفجر کردند و بعد از آن وارد یک مرکز درمانی در نزدیک این پایگاه شدند.

خانم شهکار گفت شمار مهاجمان 10 نفر بودند و آنها در داخل ساختمان این مرکز پناه گرفتند و درگیری برای ساعت‌ها ادامه یافت.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای گفتند که‌ این حمله کار این گروه است. طالبان مدعی شده بودند که افراد آنها توانسته‌اند وارد پایگاه بگرام شوند.

طالبان در حالی مسئولیت این حمله را به عهده می‌گیرند که نمایندگان آمریکا و این گروه در دوحه قطر مشغول مذاکره هستند. آمریکایی‌ها گفته‌اند که موضوع اصلی مذاکرات این دور روی کاهش "خشونت‌ها و آتش‌بس" متمرکز است.

اما سخنگوی گروه طالبان به بی‌بی‌سی گفت که تا زمانی‌که میان آمریکا و طالبان توافقی حاصل نشود، آتش‌بس نخواهد شد. سه ماه پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان را که به مراحل نهایی رسیده بود، به دلیل کشته شدن یک سرباز آمریکایی در نتیجه حمله طالبان به صورت غیرمنتظره متوقف کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.