افزایش 1.6 میلیون تنی ظرفیت تولید متانول ایران تا میانه 1400

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، جلیل قسامی مدیر عامل شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس در نشستی خبری اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع گازی در منابع گازی پارس جنوبی مشترک است و شریک قطری با کمک شرکت‌های انی، توتال و شل با قدرت تمام در حال برداشت گاز بوده، ما نباید در برداشت گاز عقب بمانیم،‌ همچنین باید به جای مصرف گاز در منازل مسکونی و به عنوان سوخت گرمایشی، استفاده بهینه‌تری از این گاز با تعریف طرح‌های پتروشیمی داشته باشیم.

وی افزود: هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس به منظور افزایش بهینه ارزش متان اقدام به سرمایه‌گذاری درزمینه احداث شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس کرد که یک واحد جدید متانول احداث شود.

قسامی تصریح کرد: با تبدیل گاز متان به متانول شاهد ارزش افزوده بسیار قابل توجهی خواهیم بود همچنین ارزش افزوده زیرمجموعه متانول ارزشی 20 برابری به این محصول پتروشیمی می‌دهد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس اذعان داشت: در حال حاضر 8 میلیون و 300 هزار تن ظرفیت تولید سالانه متانول کشور است که با بهره‌برداری از شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس در شهریورماه سال 1400، ظرفیت تولید متانول کشور یک میلیون و 60 هزار تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: از مجموع 8 میلیون و 300 هزار تن تولید فعلی متانول کشور، 300 هزار تن در سال به مصرف داخلی و 8 میلیون تن دیگر صادر می‌شود و با به بهره‌برداری رسیدن واحد متانول پتروشیمی آپادانا خلیج فارس، تمامی ظرفیت یک میلیون و 650 هزار تنی این واحد نیز به منظور صادرات استفاده خواهد شد.

قسامی با بیان اینکه هیچ نگرانی بابت بازار صادراتی متانول کشور نداریم گفت: کشور بزرگ چین سالانه 60 میلیون تن تولید متانول دارد و علاوه بر این سالی 10 میلیون تن نیز واردات متانول دارد، در حالیکه تولید عمده متانول چین از زغالسنگ است و این کشور تحت فشار سازمان‌های ناظر بر محیط زیست برای تعطیلی واحدهای تولید متانول از زغالسنگ بوده و لاجرم در آینده باید اقدام به جایگزینی 80 درصد از تولیداتش با واردات کند که این نیز بازار بزرگی را پیش روی کشور برای صادرات متانول قرار می‌دهد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی این واحد گفت: در حال حاضر مجموع پیشرفت فیزیکی این واحد به 47 درصد رسیده و در مجموع قرار است این واحد با سرمایه‌گذاری 462 میلیون یورویی احداث شود که تا امروز از این رقم به میزان 250  میلیون یورو سفارش‌گذاری شده و بسیاری از این خریدها انجام شده است.

وی افزود: متانولی که در شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس تولید خواهد شد با درجه خلوص 99.99 درصد خواهد بود و جزو باکیفیت‌ترین متانول‌های تولیدی دنیا است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.