شومر: ادعای مداخله اوکراین در انتخابات ۲۰۱۶ "دروغ پوتین" است

رهبر اقلیت سنای آمریکا ادعاهای اخیر برخی جمهوری‌خواهان دال بر اینکه اوکراین احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مداخله کرده را رد و آن را "دروغی" که از سوی رئیس جمهور روسیه حمایت می‌شود، قلمداد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری هیل، چارلز شومر، رهبر اقلیت سنا گفت: برخی جمهوری‌خواهان سنا ادعاهای بسیار عجیبی مطرح کرده‌اند از جمله اینکه اوکراین احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مداخله کرده است. اجازه دهید خیلی صریح و شفاف بگویم، این اتهام که اوکراین ارتباطی با مداخله انتخاباتی دارد "دروغی است که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پخش شده است".

وی افزود: پوتین این "دروغ" را ساخته تا آب را گل‌آلود کند و توجهات را از مساله مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ منحرف سازد.

ظاهرا شومر در جریان این اظهارات که آنها را در صحن سنا مطرح کرده به سناتور جان کندی اشاره دارد که روز یکشنبه در برنامه " Meet the Press " شبکه ان‌بی‌سی گفته بود روسیه و اوکراین هر دو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده‌اند.

کندی گفته بود: روسیه بسیار متجاوز و پیچیده بود اما این که روسیه متجاوز بوده این حقیقت را نفی نمی‌کند که پترو پوروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین فعالانه برای هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶  کار می‌کرد.

شومر گفت: برخی سناتورها به طور "شرم‌آوری" به "پروپاگاندای روسیه" کمک می‌کنند و کاری که پوتین می‌خواهد را برایش انجام می‌دهند.

وی افزود: من از همکاران جمهوری‌خواهم می‌خواهم تا از گسترش این "دروغ‌ها" دست بردارند.

کمیته اطلاعات پیش‌تر گزارشی را درباره جزئیات مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی منتشر کرد. هیچ مدرکی که نشان دهد اوکراین در این انتخابات مداخله کرده، وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.