تولید مداری که به جای الکتریسیته از امواج مغناطیسی استفاده می کند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، مدار یادشده که می تواند در انواع رایانه ها و وسایل برقی مورد استفاده قرار بگیرد به جای برق متکی به امواج مغناطیسی است.

مزیت استفاده از مدارهای تازه افزایش کارآیی و بهره وری دستگاه های الکترونیکی خواهد بود. رایانه های فعلی برای انجام پردازش های خود برق زیادی مصرف می کنند و باید تمامی داده های جمع آوری شده را ذخیره کنند تا بتوانند مجددا به آنها دسترسی یابند. استفاده از الکتریسیته همچنین موجب تولید گرمای فراوان می شود.

از همین رو محققان از مدتها قبل به دنبال طراحی مدارهای تازه ای بوده اند که متکی به مصرف الکتریسیته نباشند. سرانجام بعد از سال ها تحقیق امواج مغناطیسی به عنوان یک جایگزین در این عرصه مطرح شده اند. عدم تولید گرمای زیاد، مصرف انرژی کمتر و بهره وری و هزینه کمتر مزیت استفاده از روش مذکور است.

برای استفاده از امواج مغناطیسی در مدارهای جدید تغییراتی در طراحی و معماری آنها ایجاد شده و از دیواره هایی در ابعاد نانو و لایه های مغناطیسی برای هدایت امواج بهره گرفته شده است. البته هنوز برای کسب اطمینان از ثبات این مدارهای جدید باید بررسی های بیشتری صورت بگیرد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.