فرانسه از تحویل ۶ قایق تندرو به لیبی منصرف شد

منابع مطلع از تغییر تصمیم فرانسه برای تحویل بحث‌برانگیز شش قایق تندرو به لیبی خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع آگاه اعلام کردند که فرانسه از تصمیم خود برای تحویل شش قایق تندرو به لیبی برای محافظت از سواحل این کشور منصرف شده است.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه پیشتر گفته بود که پاریس هدیه‌ای را تقدیم لیبی خواهد کرد که شامل شش قایق تندرو از نوع "اسلینگر" می‌شود که طول هریک از آنها ۱۲ متر است.

در همین راستا، وزارت دفاع فرانسه در ۲۶ نوامبر یادداشتی را به دادگاه تجدیدنظر پاریس ارسال کرد که در آن هشت سازمان غیردولتی شکایتی را مبنی بر لغو تحویل قایق‌های مذکور ارائه کرده بودند.

در این یادداشت آمده است: با وجود اینکه این هدیه زمانی به سود لیبی خواهد بود، اما وزیر دفاع در نهایت تصمیم گرفت که قایق‌ها را به این کشور تحویل ندهد.

طبق اعلام وزارت دفاع فرانسه، وضعیت لیبی اجازه تحویل این قایق‌ها را نمی‌دهد.

در همین راستا، لولا شولمان، مسئول رسیدگی به مسائل مهاجرتی در عفو بین‌الملل که به دادگاه تجدیدنظر اداری پاریس درباره این هدیه شکایت کرده بود، گفت: تصمیم عدم تحویل قایق‌ها یک موفقیت مهم به شمار می‌رود که در نتیجه فشار عمومی محقق شد و انتظار می‌رود که نقطه عطفی در روابط فرانسه و لیبی در زمینه سیاست مهاجرت باشد.

هشت سازمان غیردولتی مذکور از جمله سازمان "پزشکان بدون مرز" و انجمن حقوق بشر امروز دوشنبه با صدور یک بیانیه مشترک لغو تحویل قایق‌های فرانسه به لیبی را تبریک گفتند.

این سازمان‌ها همچنین از پاریس خواستند که شرایط سختی را برای همه همکاری‌های دوجانبه اروپا با لیبی ایجاد کند تا حقوق و امنیت مهاجران تضمین و رعایت شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.