وزیر کشور: طبیعی است که طرح سهمیه‌بندی بنزین مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند

به گزارش حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور در برنامه نگاه یک ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین و طرح الگوی مصرف در چند روز گذشته، ابهامات و شبهات زیادی مطرح شد البته طبیعی است که طرح به این بزرگی مشکلات و مسائلی را برای مردم ایجاد کند؛ اما لازم است برای تشریح موضوع چند مقدمه را بپذیریم.

او ادامه داد: نکته اول این است که تمامی دولت‌ها و حکومت‌هایی که تجلی اراده مردم هستند، برای مردم امنیت، آرامش، رفاه، توسعه و نیک بختی می‌خواهند؛ به ویژه حکومت و دولت ما که اسلامی است.

وزیر کشور افزود: تمامی مردم می‌دانند که ما دشمن داریم، این موضوع بحث امروز نیست بلکه ٤� سال است که دشمنان به طرق مختلف درگیر بودند و قصد داشتند ساختار نظام را تغییر دهند. 

رحمانى فضلى با بیان اینکه باید قبول کنیم در جامعه مشکلاتی وجود دارد که در بحث اقتصاد و معیشت بیشتر مشهود است،  اظهار کرد: بخشی از این مشکلات اقتصادی، معیشتی و تولید به ساختار برمی گردد و تاریخی است؛ حتی قبل از انقلاب هم با ساختار‌های غلط و روند فعالیت‌های اقتصادی دچار اعوجاج‌هایی بوده که وابستگی یکی از نمونه‌های آن است. البته در حال حاضر این مشکلات تغییرات زیادی پیدا کرده است، اما آثار آن آشکار است.

وزیر کشور گفت: یکی از موضوعات دیگر، بحث عملکرد است. با توجه به شرایط مختلف در این ٤� سال، متاسفانه نوع عملکرد دولت‌ها موجب شده بخشی از این مشکلات انباشته شود، هرچند روند کلی مثبت، مناسب و قابل دفاع است. همچنین بخشی از این مشکلات هم به دخالت‌های خارجی برمی گردد، کسانی که نمی‌خواهند کشور ما رشد و توسعه پیدا کند از جمله تحریم‌هایی که ما در حال حاضر با آن مواجه هستیم ما در مقاطع مختلف تحریم‌هایی را با شدت‌های مختلف تجربه کردیم.

 او با اشاره به بحث بنزین در دولت‌های پیشین، تاکید کرد: در خصوص موضوع بنزین مردم خوب ما به یاد دارند که از زمان دولت سازندگی بحث سیاست تعدیل وجود داشت و یکی از ویژگی‌های آن یکسان سازی و آزاد سازی نرخ‌ها بود از جمله نرخ انرژی، برق و...؛ این موضوع در دولت‌های بعد هم مطرح بود و در دولت ما هم به عنوان یکی از موضوعات حائز اهمیت مطرح است زیرا حجم یارانه‌ها و استفاده از انرژی قابل توجه است و مردم عزیز ما هم با این وضع کاملا آشنا هستند.

خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.