واشنگتن پست: کوشنر مسئول نظارت بر پروژه ساخت دیوار در مرز مکزیک شده است

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ دامادش را مسئول نظارت بر پروژه مناقشه‌برانگیز ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک قرار داده است.

به گزارش خبرآنی، چند مقام سابق و فعلی دولت آمریکا به واشنگتن پست گفتند، جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، مسئولیت نظارت و رهبری را در پروژه ساخت دیوار در مرز مکزیک با آمریکا به عهده گرفته و هر دو هفته یک بار نشستهایی را با موضوع بررسی پیشرفت ساخت این دیوار، اطلاعات مربوط به قراردادهای پروژه، مکان ساخت دیوار و نحوه استفاده از بودجه برگزار می‌کند.

گزارش شده که کوشنر به اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا و همچنین یگان مهندسان ارتش این کشور فشار وارد کرده تا فرآیند خرید و اکتساب زمینهای خصوص واقع شده در طول مرز مکزیک و آمریکا و در مسیر پروژه ساخت دیوار را تسریع سازند.

داماد ترامپ ظاهراً به دنبال آن است که ساخت این دیوار را دست کم به طول 450 مایل تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تکمیل سازد. مقامها به واشنگتن پست تصریح کردند، برای این که چنین برنامه‌ای عملی شود مسئولان این پروژه نیاز به ثبت بیش از 800 سند برای تصاحب اراضی خصوصی دارند.

یکی از مسئولان پروژه ساخت این دیوار به واشنگتن پست تصریح کرد: به این ترتیب کوشنر نقش دست اول تری در پیشبرد مایل به مایل پروژه و چگونگی برپا کردن هر چه بیشتر این دیوار به عهده گرفته اما این مساله کمکی به افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های پروژه نکرده و مداخله‌های او عملا باعث به وجود آمدن ناکارآمدی‌های بیشتر در فرآیند پروژه شده است.

مقامهای ارشد دولت در عین حال به واشنگتن پست گفتند کوشنر مقصر تاخیر در ساخت دیوار را جان کلی، رئیس دفتر سابق کاخ سفید و کریستین نیلسن، وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا معرفی کرده است.

دونالد ترامپ در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2016 وعده ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک به هدف مقابله با موج ورود پناهجویان از این مرز به خاک کشورش را داده بود.

تا کنون دولت ترامپ بالغ بر حدود 83 مایل از این دیوار را احداث کرده و بر اساس گزارش واشنگتن پست، این دولت برای تکمیل دیوار مد نظرش تا قبل از انتخابات لازم است که سرعت پیشرفت پروژه را چهار برابر کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.