بررسی اغتشاشات اخیر با حضور مسئولان اطلاعاتی و انتظامی در کمیسیون امنیت مجلس

به گزارش گروه پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز(دوشنبه، 4 آذر) این کمیسیون، گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس به طور مشترک با اعضای کمیسیون شوراها و با هدف بررسی وقایع اخیر برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه، ضمن قدردانی از حضور امت حزب‌الله و مردم مؤمن و انقلابی در راهپیمایی‌های محکوم کردن اقدامات خرابکارانه و آشوب‌های اخیر، آقای ذوالفقاری معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور، ابعاد و جوانب مختلف اتفاقات اخیر را برای اعضای کمیسیون تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور در این جلسه گفت که جمع‌بندی و برآورد دستگاه‌های مختلف در ارتباط با موضوع بنزین تک‌نرخی شدن و با قیمت متوسط بود، اما وقتی تصمیم‌گیری و در شورای هماهنگی تصویب شد، همه دستگاه‌ها آماده اجرا شدند.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: آقای ذوالفقاری تأکید کرد که "اگرچه نگرانی برای اتفاقات وجود داشت، اما وقتی که عملیات اجرایی شروع شد، اتفاقات دیگری رخ داد که قابل قبول نبود و وقتی که مقام معظم رهبری اظهارنظر کردند، جریان تغییر کرد و مردم در صحنه حضور پیدا کردند، دستگاه‌های امنیتی- انتظامی و نظارتی وارد شدند و در چند روز کل آشوب‌ها جمع شد".

وی ادامه داد: نماینده اطلاعات سپاه در این جلسه گفت که در این حادثه تمامی ظرفیت‌های ضدانقلاب و معاند که سال‌ها تدارک دیده بودند، به صحنه آمده و از اعتراض‌های مردم سوءاستفاده کردند تا آشوب ایجاد کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: همچنین نماینده اطلاعات سپاه در ادامه تاکید کرد که برآورد امنیتی دستگاه‌های مختلف این بود که شرایط زمانی خوبی نیست، اما وقتی طرح مصوب و اجرای آن آغاز شده، ما همه امکانات خود را به کمک آوردیم، البته به این نکته هم اشاره می‌کنیم که این، حوادث آخر نخواهد بود و ما در آینده هم ممکن است شاهد اتفاقات مشابه باشیم.

نقوی‌حسینی با اشاره به اظهارات نماینده نیروی انتظامی در این جلسه، گفت: آقای ساجدی‌نیا که از سوی نیروی انتظامی در این جلسه حضور یافته بود، گفت که "پلیس با حضور فعال و سازمان‌یافته خود سعی کرد با کمک سپاه پاسداران و بسیج و برادران ارتش در برخی نقاط به کنترل و مدیریت اتفاقات بپردازد".

وی تصریح کرد: در ادامه جلسه، نماینده وزارت اطلاعات نیز گفت که "ما تمامی برآوردهای خود را از یک سال قبل به وزارت کشور اعلام و بحران امنیتی را پیش‌بینی کرده بودیم، یک سال قبل هم نامه‌ای به وزارت کشور فرستاده بودیم، اغلب دستگیرشدگان بیکار و یا دارای مشاغل کم‌درآمد هستند و از سواد کمی برخوردارند، حضور نیروهای معاند سازمان‌یافته در حوادث اخیر با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مشخص غیرقابل انکار است که برای ما مکشوف بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات یکی دیگر از نمایندگان وزارت اطلاعات در این جلسه، افزود: نماینده وزارت اطلاعات گفت که "علی‌رغم اینکه آمریکایی‌ها از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و آن‌ها را تشویق و تجهیز می‌کنند، اما جمهوری اسلامی آن‌ها را کنترل کرد، منافقین طی دو سال گذشته، اقدام به آموزش گروه‌ها و حلقه‌های مختلف و هدایت آن‌ها در اعتراضات کرده‌اند و هدف آن‌ها موضوعاتی مثل بنزین و گرانی نیست، بلکه آن‌ها از فضای اعتراض‌آمیز بهره‌برداری کرده‌اند.

نقوی‌حسینی با اشاره به صحبت‌های معاون سیاسی وزارت کشور، تصریح کرد: در ادامه جلسه، معاون سیاسی وزارت کشور تأکید کرد که از قبل کاملا آماده بودیم و پیش‌بینی‌های لازم هم صورت گرفته بود، شوراهای تأمین توجیه شده بودند و به همین جهت در 72 ساعت توانستیم موضوع را مدیریت کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی در این جلسه، تحلیلی از طیف، سن و سال، طبقه اقتصادی، شغل و جنسیت و محل سکونت اغتشاشگران ارائه کردند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.