ساخت دستگاههای پیشرفته در حوزه نوروفوتونیک توسط محققان کشور

به گزارش خبرنگار خبرآنی، دکتر حمید لطیفی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و عضو گروه پیشران نوروفوتونیک این دانشگاه گفت: برای تصویر برداری از مغز و انجام مطالعات دقیق تر نسبت به عملکرد این بخش حیاتی بدن ، طراحی و ساخت دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته درحوزه «نوروفوتونیک» توسط متخصصان و محققان در پژوهشکده لیزر و پلاسما با همکاری مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و سیستم های طراحی شده در اجرای این طرح ها تاکنون با ۷۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله صنعتی سازی قرار دارد، گفت: این تجهیزات در امر کنترل سیستم های عصبی، مطالعات رفتاری، تحریک نوری در حوزه های علوم اعصاب پایه دارای کاربرد تحقیقاتی است .

مدیر گروه پیشران نوروفوتونیک افزود: مطالعات طراحی و ساخت این تجهیزات با مشارکت تیم های تحقیقاتی مرکب از اساتید، محققان ، پژوهشگران و متخصصان حوزه های مختلف از سه سال قبل آغاز شده و درحال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد.

وی افزود: محققان این گروه در دانشگاه شهید بهشتی در یک تلاش علمی همچنین موفق شدند با حمایت های این ستاد، دستگاه های پیشرفته تصویربرداری نوری از مغز را طراحی و تولید کنند که گامی بسیار ارزنده درجهت افزایش توان علمی و تصویر برداری نوری از مغز با کیفیت بسیار بالا به حساب می آید. 

محقق پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: با بومی سازی دانش ساخت تجهیزات و سیستم های مورد نیاز، محققان و متخصصان قادر خواهند بود با انجام طرح های تحقیقاتی، یافته های علمی خود را به منظور تسهیل امر تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب و اختلالات عصبی به اشتراک بگذارند و به توانمند سازی بیماران کمک کنند.

وی همچنین گفت: ۸ طرح پژوهشی طراحی و ساخت تجهیزات و سیستم ها در حوزه «نوروفوتونیک» در دانشگاه شهید بهشتی در حال اجرا است.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.