آمریکا برای حذف نام سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم تلاش می‌کند

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده دیگر رابطه‌ای خصمانه با دولت سودان ندارد و آن را شریک خود می‌داند و با همتایانش درباره احتمال حذف نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم همکاری می‌کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، تیبور ناگی، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا همچنین هشدار داد که این روند بر اساس شرایطی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این یک رویداد یا ضربه زدن به کلید برق نیست. این پروسه است و ما با طرف‌های سودانی خود درباره چگونگی انجامش مداوم و سخت در ارتباط هستیم.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایالات متحده به لغو تحریم‌ها علیه سودان مبادرت می‌ورزد، گفت: نه، اما شرایطی برای چنین موردی وجود دارد. همه امیدوارند که چنین اقدامی صورت گیرد و هر چه سریعتر اتفاق بیفتد. همگی ما سختی و دشواری این مسیر را می‌دانیم.

دولت واشنگتن نام سودان را در ۱۹۹۳ بر سر اتهامات کمک دولت عمر البشیر، رئیس جمهوری مخلوع این کشور به گروه‌های تروریستی وارد فهرست کشورهای حامی تروریست کرد. این اقدام دولت سودان را از گرفتن وام و کمک‌های مالی از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برحذر می‌دارد. کنگره باید حذف نام این کشور از فهرست مذکور را تصویب کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.