همکاری‌های دوجانبه پژوهشگاه فضایی و شرکت زیرساخت آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، در راستای آغاز همکاری های مشترک، از مرکز تجمیع، یکپارچه‌سازی، آزمون فضایی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های ساخت پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید گفت: روحیه جهادی موجود در پژوهشگاه فضایی ایران، می‌تواند گره‌گشای معضلات و چالش‌های امروز حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

وی با اشاره به نیازهای شرکت ارتباطات زیرساخت در پیشبرد پروژه‌های حوزه‌های مرتبط، خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از سوابق و تجربه ارزشمند متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران، می‌توان با سرعت و کیفیت بهتری ماموریت شرکت ارتباطات زیرساخت را پیش برد و کنترل کرد.

در این نشست حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز با تاکید به رسالت اصلی مجموعه پژوهشگاه به عنوان سازمانی دانش‌محور گفت: دستاوردهای پژوهشگاه فضایی کشور عملیاتی و کاربردی است. توان و قابلیت مهندسی موجود در بین پژوهشگران جوان پژوهشگاه، جسارت و اعتماد به نفس این مجموعه را برای ورود به حوزه‌های دیگر و توسعه بخش خدمات فضاپایه و گسترش سرریز فناوری حوزه فضایی افزایش داده است.

وی با اشاره به خدمات این پژوهشگاه در بحران سیل فروردین امسال، اظهار کرد: پژوهشگاه فضایی با بهره‌مندی از توان علمی، تجربه عملیاتی خود و با کاربرد سنجش از دور در حوزه فناوری فضایی توانست با ستاد مدیریت بحران همکاری داشته باشد که موجب صرفه‌جویی اقتصادی برای کشور شده است: تلاش ما این است که پتانسیل فنی موجود در مجموعه، در فرآیند تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کلان بازویی مطمئن و کارآمد برای مدیران و مسئولان ارشد کشور باشد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.