آخرین اخبار زلزله شمالغرب کشور| زلزله‌ای 5.9 ریشتر میانه را لرزاند/تاکنون زلزله در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی خسارتی نداشت

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی از میانه، زلزله‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر ساعت 2.17 دقیقه بامداد، حوالی شهر "تَرک" در شهرستان میانه را لرزاند.

طول جغرافیایی: 47.64
عرض جغرافیایی: 37.76
عمق زمین‌لرزه: 2 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:
19 کیلومتری ترک (آذربایجان شرقی)
22 کیلومتری سراب (آذربایجان شرقی)
29 کیلومتری ترکمنچای (آذربایجان شرقی)
     
 نزدیکترین مراکز استان:
79 کیلومتری اردبیل
123 کیلومتری تبریز

به گزارش خبرآنی، شدت زلزله به حدی بوده است که حداقل در 7 استان شمالغرب کشور و حتی تا تهران نیز این زلزله را احساس کردند.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: تیم‌های ارزیاب اورژانس در حال ارزیابی از مناطق سراب، بستان آباد و میانه هستند.

وی افزود: هشت گروه ارزیاب اورژانس در حال فعالیت هستند و تاکنون مصدومی گزارش نشده است.

ریزش کوه در جاده میانه-بستان‌آباد/ تاکنون تلفات جانی از زلزله استان آذربایجان شرقی گزارش نشده است

معاون فرماندار ویژه شهرستان میانه از ریزش کوه در جاده میانه-بستان‌آباد براثر زلزله خبر داد.

یعقوبی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان میانه در گفت و گو با خبرنگار خبرآنی اعلام کرد: مرکز زلزله شهر ترک است که گزارشاتی از روستاهای شهرستان میانه واصل شده که در حال جمع بندی و تشکیل جلسه مدیریت بحران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات دقیق از میزان خسارت‌های مالی و جانی  در دست نیست ولی انفجاری در یکی از روستاهای شهرستان رخ داده است.

زلزله در اردبیل خسارتی نداشت؛ چند نفر فقط مصدوم شدند

فرهاد عبدالعلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنی در اردبیل پس از وقوع زلزله اظهار داشت: زلزله در استان همجوار(آذربایجان شرقی) در شهر میانه به وقوع پیوست که در اردیبل نیز به شدت احساس شد اما خوشبختانه تاکنون با ارزیابی‌ها و بررسی‌های انجام شده هیچ خسارتی در این استان گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: در شهرستان مشگین شهر و برخی روستاها چندین نفر در حال فرار از منزل متاسفانه دچار مصدومیت و آسیب‌دیدگی جزئی شدند که با اقدامات سرپایی مشکلشان رفع شده است.

وی تصریح کرد: لزوم حفظ آرامش و دقت در رفتارهای پرخطر در چنین مواقعی از تمام شهروندان انتظار می‌رود و مردم باید آمار و اخبار اتفاقات رخ داده را از مراجع اصلی خبر دریافت کرده و تحت تاثیر شایعه پراکنی برخی در شبکه های اجتماعی قرار نگیرند.

عبدالعلی پور تاکید کرد: ستاد بحران استان هم‌اکنون در حال آماده‌باش بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی نیروهای اقدام سریع و فوریتها پای کار هستند و هیچ جای نگرانی نیست.

انتهای پیام /

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.