استعفای کمیسر عالی آنروا در بحبوحه تحقیقات بر سر سوءمدیریت

در پی استعفای کمیسر عالی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا"،کریستیان ساندرز قائم مقام کمیساریای عالی این آژانس به عنوان جانشین وی معرفی شد.

 به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیاالیوم، پی‌یر کرنبول، کمیسر عالی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در پی اتهامات وارد شده علیه وی مبنی بر سوء مدیریت در این نهاد از سمت خود استعفا کرد.

پیشتر، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود در نیویورک اعلام کرد، پی‌یر کرینبول، کمیسیونر عالی آنروا به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که تصمیم گرفته است فورا از سمت خود استعفا کند.

دوجاریک همچنین خاطرنشان کرد: در این زمان لازم است که کشورهای عضو و دیگر شرکاء به تعهدات خود در قبال آنروا و خدمات‌رسانی به آن پایبند باشند.

آنروا پیشتر اعلام کرده بود، تا زمان تکمیل مسائل مربوط به مدیریت در این آژانس جایگزینی برای کرینبول تعیین می‌شود.

در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی حماس تحولات اخیر در آنروا به ویژه استعفای پیر کرنبول را نگران کننده خواند.

باسم نعیم، عضو دفتر روابط بین‌الملل حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت که این تحولات نگرانی زیادی در مورد توطئه های جاری علیه آژانس آنروا تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است؛ به ویژه اینکه این استعفا در شرایطی بسیار حساس و در سایه مذاکرات جاری در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد تمدید مدت فعالیت این نهاد بین‌المللی انجام شده است.

وی از سازمان ملل و آژانس آنروا خواست در این زمینه شفاف‌سازی کرده و ملت فلسطین را در جریان جزئیات کامل تحولات جاری قرار دهند.

این رهبر حماس تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز نکبت دوم را پس از کوچاندن اجباری در سال ۱۹۴۸ نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.