مقدمه‌چینی‌های آمریکا برای احداث ۳ پایگاه نظامی در سوریه

دیده‌بان حقوق بشر از مقدمه‌چینی‌های آمریکا برای تاسیس سه پایگاه نظامی مشترک با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در شمال و شرق سوریه خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع "آگاه" اعلام کرد: هدف از تأسیس این پایگاه‌ها حفظ کنترل حریم هوایی این منطقه و سیطره بر تاسیسات نفتی است.

این منابع همچنین از "عملیات تقسیم نفوذ" در مناطق شمال شرق سوریه در سایه حضور مشترک نیروهای روسی و آمریکایی در داخل همان منطقه سخن به میان آوردند. بر اساس توافقی که ماه گذشته میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه حاصل شد، نیروهای آمریکایی که از این منطقه خارج شده بودند، سپس بار دیگر به آنجا بازگشتند و نیروهای روسی نیز وارد این منطقه شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه چند روز اخیر از سیطره نیروهای روسی بر تفرجگاه موسوم به "النادی الزراعی" در قامشلی در نزدیکی فرودگاه خبر داد تا این منطقه به مقری برای نیروهای روسی تبدیل شود. دیده‌بان حقوق بشر همچنین اطلاعاتی را به دست آورده که بر اساس آن احتمال دارد که نظام سوریه فرودگاه "القامشلی" را به نیروهای روسیه اجاره دهد تا به مدت ۴۹ سال از آن به عنوان مقرشان استفاده کنند؛ همانند آنچه که در پایگاه "حمیمیم" رخ داد.

نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از  فرودگاه نظامی "صرین" در حومه شهر عین العرب (کوبانی) عقب نشینی کردند که این عقب‌نشینی پس از آن بود که کاروان‌های نظامی به این پایگاه آمده و هواپیماهای آمریکایی در این پایگاه فرود آمده و هواپیماهای باربری طی روزهای گذشته تجهیزات خود را در آنجا تخلیه کردند. فرودگاه "صرین" همان منطقه‌ای بود که تیم قتل ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش از آنجا عملیات خود را آغاز کرد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در بحبوحه تداوم درگیری میان نیروهای سوریه دموکراتیک از یک سو و گروه‌های وابسته به ترکیه از سوی دیگر و تداوم بمباران‌ها؛ پهپادهای ترکیه پایگاه وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک در نزدیکی روستای "أم الکیف" در منطقه "ابو رأسین (زرکان)" و همچنین خودروی وابسته به هلال احمر کردها در محور "القاسمیه" را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.