پارلمان سوریه: معاهده بالفور لکه سیاهی در تاریخ بشریت است

پارلمان سوریه اعلام کرد، حمایت آمریکا و همپیمانانش از تروریسم و تأمین بودجه آن، تلاشی ناامیدانه برای تغییر مواضع ثابت سوریه در قبال مسأله فلسطین است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت النشره، این پارلمان در صد و دومین سالروز معاهده بالفور تأکید کرد، این اعلامیه لکه سیاهی در تاریخ ملت فلسطین، ملت‌های عرب و تاریخ بشریت بوده و ضربه‌ای بر پیکره عدالت و مشروعیت بین‌المللی وارد کرد، چراکه تجاوزی به حقوق ملت فلسطین است که از هزاران سال پیش در سرزمین خود ساکن هستند.

پارلمان سوریه تصریح کرد: اقدامات متجاوزانه، نژادپرستانه و تروریستی که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در پیش گرفته تا مقاومت را زنده به گور کند، آن را تسلیم، موجودیتش را از بین ببرد و مقدسات اسلامی و مسیحی را مورد تجاوز قرار دهد، تنها تلاشی ناامیدانه برای منزوی کردن فلسطینیان، تحمیل دیکته‌های سیاسی در حق آنها و نقض آشکار قوانین و اصول بین‌المللی است.

این پارلمان اعلام کرد، آنچه امروز در سوریه و منطقه رخ می‌دهد، در امتداد معاهده ننگین بالفور قرار دارد و سوریه همواره حامی حقوق تاریخی ملت فلسطین خواهد ماند و مساله فلسطین را مسأله اصلی در نزاع ملی عربی خواهد دانست و ارتش سوریه همانند صخره سختی همه توطئه‌ها علیه مساله فلسطین را در هم خواهد شکست.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.