محبوبیت ترامپ نسبت به قبل تغییر نکرده است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد، میزان محبوبیت دونالد ترامپ در ماه اکتبر و در میانه تشدید تحقیقات برای استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا تغییری نسبت به یک نظرسنجی قبل از آن نکرده است.

به گزارش خبرآنی، یک نظرسنجی جدید انجام شده از سوی Harvard CAPS/Harris  نشان داد که 46 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد دونالد ترامپ را در ریاست جمهوری آمریکا تایید می‌کنند در حالی که 54 درصد با عملکرد او مخالفت کرده‌اند. این درصدها نسبت به نظرسنجی قبلی همین موسسه برای سنجش محبوبیت ترامپ که در ماه سپتامبر انجام شد، تغییری نکرده اند.

این نظرسنجی جدید در بازه زمانی 29-31 اکتبر و بعد از یک ماه پرحادثه برای رئیس جمهور آمریکا از جمله ایراد شهادت چند مقام سابق و فعلی دولت وی در مجلس نمایندگان در ارتباط با تحقیقات مربوط به استیضاحش و همچنین اتفاقات مهم در حوزه سیاست خارجی نظیر عملیات ترکیه در شمال سوریه و اعلام کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش از سوی ترامپ انجام شده است.

مارک پن، یک مجری این نظرسنجی در بیانیه‌ای به پایگاه هیل آمریکا گفت: محبوبیت دونالد ترامپ به صورت کلی به رغم همه اتفاقات پرتلاطمی که رخ دادند، همچنان ثابت مانده و حتی در حوزه مبارزه با تروریسم تایید عملکرد او به میزان پنج درصد و در حوزه اقتصاد به میزان سه درصد نسبت به قبل افزایش یافته است و او در حوزه‌های مهم محبوبیت 57 درصدی داشته است.

این نظرسنجی چند روز بعد از اعلام خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش در یک عملیات آمریکا انجام شده و در عین حال جدیدترین آمارهای اقتصادی درباره دولت آمریکا نیز از جمله در حوزه اشتغالزایی مثبت بوده اند.

با این حال اوایل اکتبر، تصمیم ترامپ برای خارج ساختن نظامیان آمریکا از سوریه باعث واکنش منفی سیاستمداران هر دو حزب اصلی در آمریکا شد.

ترامپ تلاش کرده تا مساله اقتصاد را موضوع محوری تبلیغات خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 قرار دهد.

نظرسنجی مذکور با پرسش از 1810 آمریکایی واجد شرایط رای دادن انجام شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.