دعوای وزارت امنیت داخلی و خارجه اسرائیل با وزارت دارایی بر سر مبالغ دریافتی دیپلمات‌ها

دو وزارت‌خانه خارجی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به دستورالعمل‌های جدید وزارت دارایی این رژیم مبنی بر اینکه مازاد مبالغ ارائه شده به دیپلمات‌ها را پس خواهد خواست، تهدید کردند از روز سه شنبه دست به اقدامات اعتراضی می‌زنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیاالیوم، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی رسماً دستورالعمل‌های جدید اداری را صادر کرد که به موجب آنها، دیپلمات‌هایی که در ازای نمایندگی خود خارج از اراضی اشغالی مبالغی دریافت می‌کنند، پس از نوشتن گزارش و ارائه رسید هزینه‌ها، مازاد مبلغ ارائه شده را بازگردانند.

این تصمیم جدید ۳۰ ماه پس از آن گرفته شد که نمایندگان اسرائیلی که خارج از اراضی اشغالی فعالیت می‌کنند این مبالغ را در ازای نمایندگی خود دریافت کرده و خانه‌ای که در آن سکونت داشتند را به عنوان بخشی از حقوق خود تصاحب می‌کردند و هیچ‌گونه گزارش و جزئیات هزینه‌ها از آنها درخواست نمی‌شد.

در واکنش به این تصمیم نیز کارمندان دو وزارت‌خانه خارجی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، از روز سه شنبه دست به اقدامات اعتراضی زده و همه سفارت‌خانه‌ها را در خارج از اراضی اشغالی می‌بندند و به سفرهای خارجی مسؤولان اسرائیلی هیچ اهمیتی نخواهند داد.

در همین راستا، وزارت امنیت داخلی رژیم صیهونیستی اعلام کرد، همه گذرگاه‌ها را در کرانه باختری خواهد بست و هر دو وزارت‌خانه مذکور سیستم مشترک کنترل بر صادرات امنیتی را می‌بندند.

رسانه‌های این رژیم اعلام کردند، در این شرایط، انجام معاملات امنیتی تصویب نمی‌شوند و بخش صادرات به شدت آسیب می‌بیند.

همچنین رؤسای کمیته‌های کارمندان وزارت‌خانه‌های خارجی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، با این اقدامات اعتراضی مخالفت خود را با اعمال دستورالعمل‌های جدید یکجانبه وزارت دارایی ابراز کرده و از طرفی هم خواستار بازگشت به وضعیت سابق می‌شوند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.