انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه

۱۵ سال پس از حکومت چپ‌گرایان مردم اروگوئه امروز (یکشنبه) در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنند که احتمالا به دور دوم کشیده می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،ائتلاف جبهه گسترده چپ‌گرایان از سال ۲۰۰۵ براین کشور کوچک آمریکای جنوبی حکومت کرده است اما مخالفان با انتقاد از رشد کند اقتصادی و افزایش ناامنی حکومت ۱۵ ساله این حزب را با مشکل روبرو کرده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، دنیل مارتینز از جناح فراگیر که شهردار سوسیالیست پیشین مونته‌ویدئو است، بر رقیب خودش لوئیس لاکال پو، قانونگذار سابق میانه‌رو از حزب ملی پیشتاز است.

با این حال انتظار نمی‌رود هیچ کدام از آن‌ها بتوانند ۵۰ درصد لازم برای پیروزی قاطع و جلوگیری از دور دوم انتخابات در ماه نوامبر را کسب کنند. کار رئیس‌جمهوری آتی اوروگوئه اول مارس ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

انتخابات اروگوئه در وضعیت اقتصادی پیچیده، نرخ تورمی بالاتر از جدول رسمی، نرخ بیکاری ۹ درصدی و شاخص‌های امنیتی پایین، محکی برای ائتلاف جبهه فراگیر است.

مردم اروگوئه در این انتخابات همچنین ۹۹ تن از معاونین و ۳۰ سناتور را انتخاب می کنند و همچنین در رفراندوم تشدید مجازات برخی جنایات رای می‌دهند که از میان آنها به حبس ابد برای برخی جرایم جدیو  ایجاد واحد جدید ارتش برای کمک به امنیت عمومی می‌توان اشاره کرد.   

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.