آمریکا: چین در اجرای تحریمها علیه کره شمالی لغزش داشته است

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا برای حوزه آسیا با متهم کردن چین به لغزش داشتن در اجرای تحریمها علیه کره شمالی، خواستار آن شد که پکن روند اجرای این تحریمها را تقویت کرده و گامهایی در راستای فشار بر پیونگ یانگ برای داشتن عملکردی سازنده‌تر در مذاکراتش با آمریکا اتخاذ کند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته خبرگزاری رویترز، رندال شریور، دستیار وزیر دفاع آمریکا برای امور امنیتی حوزه هند-اقیانوسیه در کنفرانسی در شهر واشنگتن اظهار کرد: ما شاهد لغزشهایی از جانب چین در اجرای تحریمها علیه کره شمالی به ویژه در زمینه کنترل انتقال کالاهای ممنوعه با کشتی در حوزه آبهای ارضی این کشور بوده‌ایم.

شریور تصریح کرد: ما از آنها میخواهیم در این زمینه بهتر عمل کنند.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در ادامه خاطر نشان کرد: حداقل خواست ما بهتر عمل کردن چین در حوزه اجرای تحریم‌ها است اما من فکر می‌کنم راه‌های دیگری نیز هست برای آن که چین به اعمال فشار بر پیونگ یانگ به منظور در پیش گرفتن یک مشارکت سازنده‌تر در مذاکراتش با آمریکا در صورت از سر گرفته شدن این مذاکرات کمک کند هر چند که فعلا شاهد چنین چیزی نیستیم.

شریور که این صحبتها را در کنفرانسی سازماندهی شده از سوی بنیاد جیمزتاون مطرح کرد، به تلاشهای آمریکا برای احیاء مذاکراتش با کره شمالی بر سر مساله خلع سلاح‌ هسته‌ای این کشور اشاره کرد.

اوایل ماه جاری میلادی آمریکا و کره شمالی در تلاشی ناموفق مذاکراتی را در سطح کاری به هدف از سرگیری رسمی مذاکرات هسته‌ای داشتند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.