نیروهای سوریه دموکراتیک بیش از ۳۵۰۰ داعشی عراقی را در حبس نگه داشته‌اند

روزنامه رسمی "الصباح" نوشت: بیش از ۳۵۰۰ تروریست داعشی با تابعیت عراقی از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" در بازداشت هستند.

به گزارش خبرآنی، روزنامه رسمی "الصباح" نوشت: طبق اطلاعات موثق بیش از ۳۵۰۰ تروریست دارای تابعیت عراقی و صدها تن از زندانیان داعش در زندان‌های موقت وابسته به نیروهای قسد در نزدیکی مرزهای ترکیه بازداشت هستند که اکثر آنها در جبهه گروهک‌های تروریستی داعش در سوریه و عراق می‌جنگیدند.

پس از بیرون راندن داعش از آخرین مقر خود در شرق سوریه طی ماه‌های اخیر، احتمالا گروه اطلاعاتی "الصقور" و سرویس امنیتی عراق حدود ۱۵۰۰ تروریست را از نیروهای سوریه دموکراتیک تحویل گرفته است.

در همین راستا، ابو علی البصری، رئیس گروه اطلاعاتی الصقور و مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق اعلام کرد: زندانیان داعش و اعضای خانواده‌های آنها در اردوگاه "الهول"، بزرگترین اردوگاه پناهجویان که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است، به مثابه تهدید واقعی برای امنیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

البصری در ادامه افزود: در این اردوگاه شلوغ تعداد زیادی از خانواده‌های گروهک‌های تروریستی داعش حضور دارند که طبق گزارش‌های گروه الصقور و سرویس امنیتی عراق از میان آنها ۳۵ هزار تن تابعیت عراقی دارند.

این در حالی است که یک منبع در وزارت دفاع عراق در مصاحبه با روسیا الیوم گفت هیچ مدرک رسمی تا این لحظه مبنی بر اینکه عراق تروریست‌هایی را از نیروهای سوریه دموکراتیک تحویل گرفته باشد، وجود ندارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.