نگرانی سازمان ملل درباره شکنجه فلسطینی‌ها در زندان‌های صهیونیستی

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از اقدام رژیم صهیونیستی در شکنجه بازداشتی‌ها، آن را مغایر با قوانین بین‌المللی دانست و خواستار آغاز تحقیقات کیفری در این خصوص شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیاالیوم، رابرت کولفیل، سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل گفت: دفتر حقوق بشر سازمان ملل درباره شکنجه "سامر العربید" فلسطینی ۴۴ ساله توسط نیروهای امنیتی اسرائیل نگران است که به ظن دست داشتن در کار گذاری یک بمب _که به کشته شدن یک دختر ۱۷ ساله اسرائیلی در نزدیکی شهرک دولیف در کرانه باختری منجر شد_ ۲۵ سپتامبر بازداشت شد.

العربید هم اکنون در بیمارستان در حالت اغماء قرار دارد و با دستگاه‌ تنفس مصنوعی زنده است و صدماتی از جمله دنده‌های شکسته و نارسایی کلیه در بدنش دیده می‌شوند که پس از بازداشت به وجود آمده‌اند.

وی افزود، این مساله شکاف‌ عمیق و نواقص موجود در قوانین اسرائیل و پایبندی این رژیم به قوانین بین‌المللی یعنی منع شکنجه، رفتارهای غیر انسانی و بی‌رحمانه را روشن می‌کند.

کولفیل ادامه داد: با توجه به جدی بودن صدمات العربیدی، ما خواستار تحقیقات کیفری فوری در این خصوص هستیم.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد دست کم سه تن دیگر نیز برای مدتی طولانی به خاطر همین موضوع بازداشت شده و در طول بازداشت از داشتن دسترسی به هر طرفی محروم مانده‌اند.

وی از رژیم صهیونیستی خواست در قوانین خود تجدیدنظر کند و گفت: ما عمیقاً نگران هستیم چرا که قوانین اسرائیل شکنجه را به طور کامل تعریف و ممنوع نکرده و یا آن را جرم نمی‌داند و دادگاه عالی این رژیم نیز اجازه داده است در اقدامات تحقیقاتی ویژه مورد استفاده قرار بگیرند که ناقض قانون منع شکنجه هستند.

همچنین آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شین بت) اعلام کرد، العربید در جریان بازجویی حالش خوب نبود و باید به بیمارستان منتقل می‌شد. وزارت دادگستری اسرائیل نیز از آغاز تحقیقات در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.