بررسی طرح پهنه رودکی در کمیسیون ماده 5

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، پیروز حناچی در حاشیه بازدید از برخی از بناهای تاریخی و میراثی به مناسبت هفته تهران که صبح امروز باحضور احمد مسجدجامعی؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، سعادتی و نصراله آبادیان شهرداران مناطق 12 و 11 انجام گرفت  اظهار کرد: با توجه به تجربه موفق تبدیل خانه‌های قدیمی در مناطق 6، 11 و 12 و خانه‌های واجد ویژگیهای میراثی به موزه می‌توان از این ظرفیت برای بالا بردن پتانسیل فرهنگی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: درگیری عمومی شورا و شهرداری این است که اگر در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شود ما این خانه‌ها را نیز به محله‌های فرهنگی تبدیل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: در همین ارتباط در مناطق 6، 11 و 12 گالری، کافه‌کتاب و موزه‌های متعددی وجود دارد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت‌های شهرداری این مراکز در حال توسعه هستند.

حناچی افزود: حمایت و سرمایه‌گذاری در چنین طرح‌هایی و تثبیت واحدهای با ارزش همچنان ادامه خواهد داشت.

شهردار تهران گفت: با توجه به طرح پهنه رودکی این موضوع هم اکنون در کمیسیون ماده 5 در حال بررسی است که هدف از این طرح غلبه آثار فرهنگی بر مسکونی است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده تبدیل خانه‌های قدیمی که گالری، کافه‌کتاب و موزه‌های متنوع و جذاب برای گردشگری است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.