پروژه های پژوهشی دستگاه ها و شرکت ها شفاف می شود

به گزارش خبرنگار خبرآنی، مسعود برومند امروز در ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها اظهار کرد: برای اجرای فرصت مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت چندین بار تلاش شد اما شکست خورد در حالی که این بار همه ساز و کار لازم فراهم آمده است.

وی افزود: در قانون امسال آمده است که منابع شرکت ها و موسسات دانش بنیان می تواند به سال بعد منتقل شود. پارسال شرکت ها باید منافعشان را به حساب خزانه واریز می کردند اما امسال خزانه از حساب شرکت ها خودش برداشت می کند. در همین مورد در دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیق در حال بررسی هستیم چرا که ممکن است حتی برداشت های مضاعفی صورت بگیرد. بنابراین پرداخت ها باید مشخص شود. در این بین ممکن است شرکت ها وقتی می بینند در حساب ها اعتبار وجود دارد، در انعقاد قرار داد جدید تعلل کنند.

برومند درباره موانع قانونی موجود در دانشگاه ها گفت: در یک بازه زمانی سازمان بازرسی مواردی را مطرح کرده بودند که درست نبود و حل شد.

وی گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که باید برای فعالیت با سازمان ها در جامعه دنبال مدل جدید باشید. مدیران ارتباط با صنعت باید در کار با صنعت به فکر روش های نو باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه ارزش گذاری فعالیت ها، رنکینگ و رتبه بندی ها در حال بازنگری است، خاطرنشان کرد: باید اقدامی صورت گیرد که از منابع پژوهشی دستگاه ها بیشتر استفاده شود. براساس برآورد ما بودجه پژوهشی که دستگاه ها باید به دانشگاه ها اختصاص دهند، ۲۶۰ میلیارد تومان است که مدیران ارتباط با صنعت باید با دستگاه های اجرایی صحبت کنند و این بودجه ها تخصیص یابد.

وی ادامه داد: مذاکراتی بین دبیرخانه شورای عالی عتف با سازمان برنامه و بودجه مطرح شده که براساس آن نیازهای پژوهشی و اطلاعات پژوهشی شرکت ها و دستگاه ها، باید دقیق تر شود. به عبارتی باید مشخص شود که بودجه پژوهشی را برای چه می گیرند و چه پروژه هایی دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: مدیران دانشگاه ها امسال باید بدانند که هر دستگاهی برنامه پژوهشی و بودجه ای که نیاز دارد چقدر است.

برومند با اشاره به قانون مجلس در خصوص پشتیبانی از رونق تولید در کشور گفت:براساس این قانون، دستورالعملی باید تهیه شود که اعضای هیات علمی بر اساس اقدامات و پروژه هایی که در چهارچوب رفع مشکلات کشور انجام می دهند، در آیین نامه ارتقا امتیاز بیشتری بگیرند. این امتیاز تا ۵۰ درصد ضریب می تواند افزایش یابد.

وی افزود: پیچیدگی اینجا است که باید بررسی کنیم ببینیم چه پروژه های مربوط به رفع چالش های کشور است.

وی در پایان خطاب به مدیران ارتباط با صنعت دانشگاهها تاکید کرد: باید توجه شود که پروژه های حوزه صنعت شکست نخورد یا وسط راه مختومه نشود. بر روی اجراهای پروژه ها باید تمرکز داشته باشید.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.