تقدیر ساف از سخنان حمایتگرایانه اردوغان در مجمع عمومی سازمان ملل

وزیر توسعه اجتماعی و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) موضع رئیس جمهوری ترکیه در قبال پرونده فلسطین در جریان سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل را ستود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، احمد مجدلانی، وزیر توسعه اجتماعی و عضو کمیته اجرایی ساف خاطرنشان کرد: من  و تمامی رهبران، موضع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که بیانگر ماهیت موضع فلسطینی است و همچنین نشان دادن نقشه تاریخی فلسطین به رهبران جهان و درخواست از اسرائیل برای تعیین مرزهایش و تاکید بر تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای اشغالی ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را ارج می‌نهیم.

مجدلانی در ادامه افزود: در واقع، رهبری فلسطین موضع اردوغان را ارج می‌نهد و این امر برای وی و ترکیه عجیب و غریب نیست.

 اردوغان در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل اجرای قطعنامه‌های این سازمان و شورای امنیت در ارتباط با رژیم صهیونیستی را خواستار شد و گفت: اگر این قطعنامه‌ها اجرا نشوند، پس این سازمان چه فایده‌ای دارد؟ من سوال می‌کنم اسرائیل کجاست؟ اسرائیل شامل کدام مناطق می‌شود؟ اسرائیل در سال ۱۹۴۷ کجا بوده؟ در سال ۱۹۴۹ و سال ۱۹۶۷ کجا بوده و اکنون کجاست؟

او در ادامه نقشه‌هایی از منطقه را نشان داد و گفت: سال ۱۹۴۷ تقریبا چیزی به اسم اسرائیل وجود نداشته و منطقه در کل فلسطین بوده است، پس از تصمیم برای تقسیم در همان سال، اراضی فلسطین رو به کاهش رفت و اسرائیل تا سال ۱۹۶۷ گسترش یافت.

از سوی دیگر، این مسئول فلسطینی خاطرنشان کرد: اسرائیل به فعالیت سیاسی سازماندهی شده برای سیطره شهر قدس اشغالی ادامه می‌دهد.

وی همچنین گفت: ما بازداشت فادی الهدمی، وزیر امور قدس فلسطین توسط نیروهای اسرائیلی را محکوم می‌کنیم و اسرائیل قانون خود را با زور اشغالگری و نقض حق و حقوق‌ها اعمال می‌کند.

مجدلانی خاطرنشان کرد: ما تمامی تلاش خود را بر اساس مسئولیتمان در قبال ملت فلسطین برای مقابله با اشغال شهر قدس و تمام اراضی فلسطینی انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: مقامات اسرائیل سیاست ایجاد محدودیت بر تمامی فعالیت‌های فلسطینیان در شهر قدس را دنبال می‌کنند که این تلاشی برای به حاشیه کشاندن فلسطینیان و تغییر رویکرد دینی، اسلامی و مسیحی قدس است. درگیری در قدس بر سر حاکمیت و هویت این شهر است.

این وزیر فلسطینی از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت‌هایش را در قبال فلسطین برعهده بگیرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.