سردار رودکی: اقتدار ما فراتر از مرزهای ایران را هم فراگرفته است

به گزارش خبرنگار دفاعی ‌پایگاه خبری خبرآنی سردار محمد نبی رودکی در مراسم در مراسم گرامیداشت شهدای محله آگاهی تهران گفت: در نوک پیکان دفاع هشت ساله ملت ایران جوانان بودند و اگر این جوانان و شهدای ما در واقعه کربلا نیز حضور داشتند مانند دفاع مقدس از اسلام و لایت دفاع می کردند.

وی افزود: در سال 59 آمریکا و شوروی دست به دست یکدیگر دادند و با توافقاتی که پشت پرده انجام دادند عراق را برای حمله به ایران تجهیز و تحریک کردند. بعد از انقلاب اسلامی در حقیقت این دو ابر قدرت برای تقسیم منطقه غرب آسیا بین خودشان وارد عمل شدند و در این بین ارتش شوروی افغانستان را تسخیر کرد و غربی ها و شوروی هم صدام را برای اشغال ایران تجهیز کردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تصریح کرد: بعد از جنگ ارتش عراق از 12 لشکر به 60 لشکر گسترش پیدا کرد و 6 ساعته کویت را تسخیر کرد اما همین ارتش عراق درسال 59 فقط 35 روز پشت دروازه های خرمشهر متوقف شد.

سردار رودکی عنوان کرد: هشت سال مقاومت ملت ایران در برابر دنیای استکبار آن روز تشکیل جبهه مقاومت در منطقه شده است. امروز اقتدار و عزمت ملت ایران نتیجه دفاع مقدس هشت ساله است و این اقتدار از مرزهای ایران بیرون رفته است. امروز انصار الله و حزب الله و حشد الشعبی از ملت ایران الگو گرفته اند و بسیج جهان اسلام در حال شکل گیری است.

وی اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا شکسته شده است و چرا ما باید برای مذاکره وقت بگذاریم. امروز کار به جایی رسیده است که نیمی از نمایندگان کنگره آمریکا می خواهند ترامپ را استیضاح کنند.

رئیس پژوهشگاه دفاع مقدس گفت: امروز جبهه مقاومت محصول دفاع هشت ساله ملت ایران است و آمریکا در منطقه در حال قرارگرفتن در محاصره است. عربستانی که امروز داعش را تشکیل داد و به جان مردم یمن افتاده است همان کشوری است که در زمان جنگ هم از صدام حمایت می کرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.