ولید معلم: تشکیل کمیته قانون اساسی به منزله توقف عملیات نظامی نیست

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، فعالیت کمیته قانون اساسی که مامور تدوین قانون اساسی کشور است به منزله توقف عملیات نظامی نیست.

به گزارش خبرآنی، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سوریه گفت: جنگ همچنان در سوریه به قوت خود باقی است و ما تا زمان آزادسازی کل خاک‌ کشورمان به عملیات نظامی ادامه خواهیم داد و این با کار روی قانون اساسی منافاتی ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه افزود: ما افکار و جدول زمانی درباره فعالیت کمیته را که از خارج به ما دیکته شود، نمی‌پذیریم و هرگز اجازه نخواهیم داد کسی در تدوین قانون اساسی ما مداخله کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه (۲۳ سپتامبر) تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه شامل نمایندگان مخالفان، جامعه مدنی و دولت سوریه را با هدف بررسی قانون اساسی و دستیابی به راه حل سیاسی برای نزاع بیش از هشت ساله سوریه اعلام کرد.

معلم خاطرنشان کرد، کمیته مذکور فعالیت خود را از پایان ماه آینده میلادی در ژنو آغاز می‌کند و قرار است مقدمات اولیه آن در ۳۰ اکتبر در ژنو باشد و طبعا این موعد اولیه است.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه بعد از پایان نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به دمشق بازخواهد گشت تا بر سر کل جزئیات توافق کنیم.

بعد از بیش از هشت سال جنگ ویرانگر که بیش از ۳۷۰ هزار تن را به کام مرگ کشانده قرار است ظرف هفته‌های آتی کار این کمیته شروع شود.

معلم نسبت به باقی ماندن نیروهای آمریکایی یا ترکیه‌ای در خاک سوریه هشدار داد و افزود: این امر در فعالیت کمیته مانع ایجاد می‌کند و دال بر آن است که آنها نمی‌خواهند مسیر کمیته به سمت راه حل سیاسی پیش برود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.