درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس از لندن برای پاسخ جدی به هرگونه الحاق اراضی فلسطینی

جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس از لندن خواستند به بیانیه اخبر رژیم صهیونیستی درباره اعمال حاکمیت بر منطقه غور اردن و بحر المیت پاسخ جدی بدهد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ۱۰۸ تن از اعضای پارلمان انگلیس از احزاب سیاسی مختلف در پیامی برای دولت این کشور خواستار آن شدند پاسخ کشورشان و اروپا به وعده انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یعنی الحالق مناطقی از کرانه باختری شامل غور اردن و بحر المیت، فراتر از بیانیه‌های محکومیت باشد.

در این نامه تاکید شد، واکنش جامعه جهانی باید در برابر اقداماتی که می‌توانند راه‌حل توافق شده تشکیل دو کشور برای پایان دادن به اختلافات دو طرف را نابود کنند، بازدارنده باشد.

در ادامه نامه یاد شده آمده است: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات اسرائیل، انگلیس باید این موضعگیری قدرتمند را بدون هیچ تاخیری اعلام کند.

همچنین در نامه مذکور به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هشدار داده شده است، دادن مجوز الحاق اراضی جدید منجر آن خواهد شد اصل عدم جواز تصرف اراضی در جنگ تضعیف شود.

نتانیاهو روز سه‌شنبه مدعی شد در صورت پیروزی در انتخابات آتی ۱۷ سپتامبر، مناطق غور اردن و شمال بحر المیت را که به منزله یک سوم کرانه باختری اشغالی هستند، به اراضی اشغالی ملحق خواهد کرد. این ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی محکومیت‌های گسترده‌ای در کشورهای عربی و جهان را به همراه داشت.

انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ مشترکی مخالفت خود را با بیانیه نتانیاهو اعلام کردند. این پنج کشور از همه طرف‌ها خواستند از اتخاذ هرگونه اقدامی که با قوانین بین‌المللی در تضاد بوده و می‌تواند فرصت تشکیل دو کشور براساس مرزهای ۱۹۶۷ را به خطر بیندازد و نیز برقراری صلحی پایدار و عادلانه را دشوارتر سازد، خودداری کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.