نعیم قاسم: آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی تأکید کرد که آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست و از هر توافقنامه بین‌المللی که در راستای منافع آن نباشد، خارج می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت ماه محرم اظهار کرد: آمریکا امروز به دنبال تحمیل سیاست، فرهنگ و سلطه خود بر جهان است و به همین دلیل از اسرائیل حمایت کرده و از آن برای اجرای طرح‌های خود در منطقه استفاده می‌کند. دولت آمریکا همچنین بر کنفرانس‌ها و نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل حاکم است.

وی افزود: آمریکا زمانی که می‌بیند توافقنامه‌های بین‌المللی در راستای منافعش نیست از این توافقنامه‌ها خارج می‌شود و جهان را ملزم به توافقنامه‌های بین‌المللی می‌کند که در راستای منافعش است و این بدان معنا است که این کشور به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست و تنها به دنبال سلطه، استعمار، استکبار، تجاوز و جنایت است.

نعیم قاسم در ادامه درباره رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: اسرائیل ساخته دست آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای بزرگ است و همانگونه که در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ رخ داد این رژیم ابزار کوچکی در دستان واشنگتن است که از آن برای جنگ‌های نیابتی استفاده می‌کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: این اسرائیل پس از موفقیت‌های مقاومت در لبنان و فلسطین دیگر قادر به تکمیل طرح خود برای ایجاد یک رژیم بزرگ، امن و تأثیرگذار در منطقه نیست و امروز به امکان ترسیم رژیمش با مرزهایی متوسل شده که از طریق معامله قرن به آن دست یافته است اما آنها اشتباه می‌کنند و امکان اجرای این معامله وجود ندارد، چراکه تمامی ملت فلسطین مخالف آن هستند بنابراین این توافق با چه کسی خواهد بود؟

وی خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی در سطح مردمی با یک شکست روانی مواجه است و از تعادل بازدارندگی رنج می‌برد که برخلاف گذشته مانع از دستیابی این رژیم به اهدافش با زور می‌شود. در هر صورت ما به مسئولیت قانونی خود ادامه خواهیم داد و مقاومت می‌کنیم و سلاح‌ها و امکاناتمان را تا جایی که بتوانیم توسعه می‌دهیم، چراکه ما معتقدیم نبرد با اسرائیل تا زمانی که سرزمین ما را اشغال می‌کند ادامه دارد و بنابراین باید برای هرگونه تحولی آماده باشیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.