درخواست رئیس‌جمهوری موقت الجزایر برای تشکیل هیئت مستقل انتخابات

رئیس‌جمهوری موقت الجزایر خواستار انجام رایزنی‌های لازم برای تشکیل هیئت مستقل انتخابات شد.

به گزارش خبرآنی،‌ به نوشته روزنامه الیوم السابع، عبدالقادر بن صالح، رئیس‌جمهوری موقت الجزایر پس از دریافت گزارش نهایی کمیسیون ملی میانجیگری و گفت‌وگو که احزاب سیاسی، نمایندگان جامعه مدنی، شخصیت‌های ملی و جنبش‌های مردمی الجزایر آن را تهیه کردند، نسبت به وجود آزادی و شفافیت ابراز خشنودی کرد که روند گفت‌وگوی ملی را هموار می‌کنند.

او تاکید کرد، دولت درباره عدم مداخله در روند گفت‌وگو به تعهدات خود عمل کرده است و گفت‌وگوی ملی که مشارکت اقشار مختلف را در پی داشت، دیدگاه‌ها را پیرامون ضرورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در زودترین زمان ممکن، به هم نزدیک کرده است.

عبدالعزیز بوتفلیقه سرانجام پس از هفته‌ها اعتراضات مردمی استعفای خود را از مقام ریاست جمهوری تسلیم شورای قانون اساسی کشورش کرد. فرمانده ستاد ارتش الجزایر از بوتفلیقه خواسته بود فورا استعفا دهد.

خبرگزاری دولتی الجزایر APS شامگاه سه‌شنبه دوم آوریل (۱۳ فروردین) اعلام کرد عبدالعزیز بوتفلیقه از قدرت کناره گرفت. استعفای بوتفلیقه از مقام ریاست جمهوری الجزایر در پی هفته‌ها اعتراضات مردمی علیه حکومت او صورت گرفت. بوتفلیقه ۲۰ سال به عنوان رئیس‌جمهوری بر الجزایر حکومت کرد. بوتفلیقه از زمانی که در سال ۲۰۱۳ دچار سکته شد به ندرت در محافل عمومی دیده شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.