هزاران کودک در شمال غرب سوریه از تحصیل محرومند

سازمان "کودکان را نجات دهید" امروز (چهارشنبه) هشدار داد، در نتیجه تشدید نظامی مداوم در شمال غرب سوریه از چند ماه پیش، هزاران کودک با خطر محرومیت از تحصیل در سال آموزشی جدید در این منطقه روبرو هستند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت اسکای نیوز، به دنبال آتش‌بسی که مسکو پس از گذشت بیش از چهار ماه از درگیری‌ها اعلام کرد از اواخر ماه اوت در منطقه ادلب یک آرامش نسبی برقرار است.

سازمان "کودکان را نجات دهید" در بیانیه‌ای امروز اعلام کرد، هزاران کودکی که باید سال تحصیلی جدید را در شمال غرب سوریه آغاز کنند احتمالا نمی‌توانند به مدرسه بروند. سال تحصیلی جدید قرار است از پایان ماه سپتامبر آغاز شود اما حدود نیمی از مدارس منطقه قادر به خدمات‌رسانی نیستند.

سازمان مذکور اعلام کرد، از مجموع ۱۱۹۳ مدرسه در شمال غرب سوریه، تنها ۶۳۵ مدرسه دایر هستند در حالیکه ۳۵۳ مدرسه خسارت دیده یا تخلیه شده‌اند و از تعداد ۲۰۵ مدرسه نیز به عنوان پناهگاه برای آوارگان استفاده می‌شود.

طبق اعلام سازمان مذکور، مدارس باقی مانده هم تنها می‌توانند ۳۰۰ هزار دانش‌آموز از مجموع ۶۵۰ هزار دانش‌آموز را بپذیرند.

استان ادلب و اطراف آن حدود سه میلیون تن را در خود جای داده که نیمی از آنها را تقریبا آوارگان تشکیل می‌دهند.

طبق اعلام سازمان ملل، در این درگیری‌ها بیش از ۴۰۰ هزار تن آواره شده‌ و اکثر آنها به منطقه مرزی با ترکیه در شمال ادلب پناه برده‌اند.

مسؤول پرونده سوریه در سازمان مذکور گفت، به دبیران و معلمان اطلاع داده شده است که اهالی از آنها می‌خواهند مدارس را به دلیل ترس از حملات ببندند. بسیاری از کودکان با از دست دادن منازل خود روبرو هستند و درست نیست که ترس دیگری را درباره اینکه در صورت تلاش برای تحصیل، احتمالا جانشان را از دست بدهند، تجربه کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.