اغاز نخستین رزمایش دریایی آمریکا-آ.سه.آن از امروز

هشت ناو، چهار فروند جنگنده و بیش از یک هزار پرسنل از آمریکا و ۱۰ کشور جنوب شرق آسیا قرار است اولین رزمایش مشترک خود را از امروز (دوشنبه) در دریای چین جنوبی آغاز کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخستین رزمایش مشترک دریایی بین آمریکا و کشورهای آ.سه.آن پنج روز طول می‌کشد و از پایگاه دریایی Sattahip در تایلند آغاز شده و در سنگاپور پایان می‌یابد.

این رزمایش در زمانی انجام می‌شود که آمریکا در حال افزایش حضورش در منطقه است و تنش بین پکن و کشورهای جنوب شرق آسیا بر سر مناقشه دریای چین جنوبی شدت دارد.

این رزمایش دریایی با حضور ناوهای تایلندی و آمریکایی در آب‌های بین‌المللی در جنوب شرق ‌آسیا شامل خلیج تایلند و دریای چین جنوبی برگزار می‌شود.

یکی از مقام‌های نیروی دریایی آمریکایی مسؤول رسیدگی بر عملیات امنیت دریایی در جنوب شرق آسیا گفت: این رزمایش مشترک دریایی با هدف تقویت نیروی دریایی کشورهای شرکت کننده و تقویت ایده‌های مشترک درباره یک منطقه هند-پاسیفیک آزاد و باز برگزار می‌شود.

حضور میانمار در این رزمایش مشترک دریایی در سایه انتقادها از این کشور بابت بحران روهینجا و با وجود تحریم‌های آمریکا علیه این کشور است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.