اعطای معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان لغو نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اطلاعیه ای اعلام کرد: «معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان در ماده (3) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات به صراحت بیان شده است و این معافیت گمرکی زمانی لغو می‌شود که این ماده قانونی لغو شود که تاکنون چنین موضوعی اتفاق نیفتاده است و «لغو معافیت‌های گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان» تکذیب می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: «معافیت‌ گمرکی به شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس ماده (3) قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، مصوبات شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری و ماده (21) و (22) آیین‌نامه اجرایی قانون که به تصویب هیأت وزیران رسیده است و دستورالعمل اجرایی ماده (22) آیین‌نامه اجرایی قانون که به امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، عملی می‌شود و هیچ‌کدام از مقررات فوق‌‌الذکر تاکنون لغو نشده است».

بر اساس این گزارش با اشاره به ایراد دیوان محترم عدالت اداری درباره یک شیوه‌نامه بیان کرده است: «شیوه‌ نامه‌ای که مورد ایراد دیوان عدالت اداری قرار گرفته است شامل تصویب مزایا، تسهیلات و حمایت‌های جدید در زمینه معافیت‌های گمرکی نبوده است و صرفاً به عنوان یک راهنما به شرکت‌های متقاضی ارائه شده بود.

با اشاره به همدلی همه دستگاه‌های اجرایی کشور در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرده است: «اکنون همگرایی خوبی بین دبیرخانه شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری‌، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و گمرک جمهوری اسلامی ایران برای اجرای مقررات قانونی وجود دارد».

این مرکز افزوده است: «بررسی متون حقوقی و احکام دیوان عدالت اداری باید با دقت‌نظر بالایی انجام شود و از اصحاب رسانه درخواست می‌شود در این زمینه بیشتر دقت کنند تا موجب برداشت نادرست نشود».

در خاتمه این اطلاعیه با اشاره به رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان آورده است: «خوشبختانه توسعه حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و مدیران قوای سه‌گانه بوده است و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حال توسعه آئین نامه های حمایتی است و امیدآفرینی رسانه‌ها به عنوان پشتیبان این برنامه‌ها، ضروری است».

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.