به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی با اشاره به اینکه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) موضوع مهمی است، اظهار کرد: در طرح نماد کنترل، کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس و دانشآموزان از یکسو و فرآیند رشدمدار و پیشگیری رشدمدارانه و توانمندسازانه از دیگر سو، هدفگذاری شده است.
وی افزود: به این منظور لازم است، 13 دستگاه با آموزش و پرورش همکاری کنند و وظایفشان باید تدقیق شود.
سرپرست وزارت آموزش وپ با بیان اینکه میز نماد در وزارتخانه تحت عنوان شورای عالی نماد شکل میگیرد، گفت: در سلسله مراتب استانی از مناطق تا مدارس، میز نماد استانها، مناطق و مدارس باید راهاندازی شود و این میز باید از سطح ستاد تا استان و مناطق و کانون تعلیم و تربیت یعنی مدارس با حضور شرکا شکل گیرد.
حسینی خاطرنشان کرد: در طرح نماد، علاوه بر تقسیمکار ملی با حضور 13 دستگاه، باید از ظرفیت درونسازمانی وزارت آموزش و پرورش بهطور کامل استفاده کنیم ازجمله این ظرفیتها انجمن اولیا و مربیان است که این انجمن از سه منظر در طرح نماد، میتواند همکاری کند.
وی ادامه داد: از منظر اول، 9 هزار مربی آموزش خانواده که این انجمن در اختیار دارد و همگی آموزشدیده و توانمند هستند باید بهطور مشخص به همکاری دعوت شوند. دوم اینکه 350 مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده باید مثل 750 مرکز مشاوره در طرح نماد ایفای نقش کنند.
حسینی تصریح کرد: نکته سوم اینکه، باید از مجله پیوند برای گسترش فضای تبلیغاتی و فرهنگسازی در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی دانشآموزان استفاده بهینه شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با ایجاد خط «هات لاین» 3 رقمی که میتوان از وزارت ارتباطات دریافت کرد و اتصال آن در سه سطح به میزهای نماد منطقه و استان و در نهایت میز نماد مرکز خدمات در قالب طرح نماد، از سطح 21 هزار مدرسه بهکل دانشآموزان و مدارس تسری پیدا کند.
حسینی در پایان با اشاره به اجرای دقیق طرح نماد و نقشآفرینی آن در کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی، تأکید کرد: باید از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامهریزی در اختصاص اعتبارات و نیز شوراهایی مثل شورای اجتماعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر حداکثر استفاده را کرد. همچنین در موضوع کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی، باید طرحهای مدیریت مورد، یاریگران زندگی، خانه پیشگیری، توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و همکاران هم پیش از پیش موردتوجه قرار گیرد.
انتهای پیام/