وضعیت فعلی حجاب ناشی از عدم التزام مسؤولین به قوانین است

به گزارش گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، زهرا آیت‌اللهی رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده با انتشار بیاینه‌ای در رابطه با عدم اجرای مصوبه حجاب و عفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی» که روز دوشنبه 4 شهریور ماه سال 98 در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نقض آشکار قانون و حرمت شکنی نسبت به ارزش‌های اسلامی و بی حرمتی به زنان روستایی با غیرت و متدین کشور در این همایش خواستار معرفی خاطیان و مسببین این واقعه هستیم و انتظار داریم با برخورد قاطعانه دیگر جرأت چنین اقداماتی را در آینده نداشته باشن.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«این جلسه با حضور جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، آذری جهرمی وزیر ارتباطات، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد اسلامی وزیر راه مسکن و شهرسازی و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و تعدادی از مسئولین دولتی برگزار شد.

حضور برخی از بانوان در این مراسم با پوشش مغایر با شئونات اسلامی ـ ایرانی در حضور بالاترین مقام اجرایی و مسؤولین بالارتبه نظام و نقض آشکار قوانین کشور به خصوص مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی دل خانواده‌های شهدا و مردم غیور و مسلمان کشور را به درد آورد.

هنوز چند روزی از دیدار اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت نگذشته که فرمودند: «حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاه‌های دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود موازین دینی و ظواهر مذهبی از جانب مدیران در بدنه دستگاه‌ها رعایت شود».

مدتی است آسیب‌شناسی وضعیت عفاف و حجاب در جامعه صورت می‌گیرد. این واقعه نشان داد آسیب جدی کجاست، آسیب جدی عدم التزام مسؤولین و عدم اراده کافی برای تحقق قوانین کشور در این رابطه است.

عذر بدتر از گناه اطلاعیه روابط عمومی دفتر رئیس جمهور است که توجیه کرده‌اند انتخاب و دعوت میهمانان همایش از سوی نهادهای صنفی و محل مرتبط با موضوع برنامه انجام شده و دفتر و نهاد ریاست جمهوری نقشی نداشته است و در حین برنامه، رعایت شئونات اسلامی و فرهنگی در حوزه پوشش تذکر داده شده است.

و یا بخشی از میهمانان برنامه از اقلیت‌های مذهبی بوده و با تن پوش‌های سنتی و محلی خود در مراسم حاضر شده‌اند.

سؤال اینجاست که آیا وضعیت حجاب شرکت‌کنندگان بدتر از این بوده و بعد از تذکر برگزارکنندگان به این وضعیت درآمده است؟ این تذکر چگونه تذکری بوده که نتیجه نهایی آن چنین صحنه‌هایی بوده است؟ و آیا درست است که این گناه نابخشودنی را به گردن اقلیت‌های مذهبی انداخت که همیشه در صف اول دفاع از جمهوری اسلامی و قوانین آن بوده‌اند؟

شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده با عنایت به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوانین رسمی کشور این اقدام را نقض آشکار قانون و حرمت شکنی نسبت به ارزش‌های اسلامی و بی حرمتی به زنان روستایی با غیرت و متدین کشور اعلام کرده و درخواست دارد که ضمن معرفی خاطیان، با مسببین این واقعه برخورد قاطعانه شود تا جرأت چنین اقداماتی را در آینده نداشته باشند و نیز گزارش دقیقی از نحوه برخورد با خاطیان در معرض افکار عمومی قرار گیرد تا حیثیت خدشه‌دار شده زنان روستایی این مرز و بوم عزت خویش را باز یابد.»

انتهای پیام/
 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.