خشم مراکشی‌ها پروژه احداث بنای یادبود هولوکاست را متوقف کرد

در پی افشای خبر پروژه احداث بنای یادبود هولوکاست در مراکش و بالا گرفتن خشم گسترده مردم این کشور، مسؤولان مراکشی کار تخریب این بنای یادبود را آغاز کردند، در مقابل مسؤول این پروژه به تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، مسؤولان مراکشی در پی خشم گسترده مردم این کشور با سرعت تخریب این بنای یادبود را آغاز کردند. کار ساخت این بنا به دور از چشم رسانه‌ها و مطبوعات و حتی بدون گزارش مسؤول موسسه ناظر انجام شده بود.

یک روزنامه اسرائیلی در گزارشی درباره این موضوع به نقل از شبکه عبری زبان "ای ۲۴" نوشت، مسؤولان مراکشی عملیات تخریب بنای یادبود هولوکاست را که در مرحله ساخت بود آغاز کرده و ناظران پخش زنده ساخت و سازها را متوقف کردند.

موسسه ناظر بر این پروژه ساخت و سازها برای احداث بزرگترین بنای یادبود هولوکاست در خاورمیانه و جهان را از مدتی قبل در منطقه‌ای در فاصله ۲۶ کیلومتری شهر مراکش در مرکز این کشور آغاز کرده بود.

وزارت کشور مراکش این مساله که مسؤولان استان الحوز در شهرک آیت فاسکا به یک تبعه خارجی مجوز اجرای این پروژه شامل ساخت یک موزه و چند بخش دیگر به همراه نصب بنای یادبود هولوکاست را داده باشند، تکذیب کردند.

یک منبع در این وزارتخانه اظهار کرد: مسؤولان استان هیچ‌گونه مجوزی برای احداث هیچ پروژه‌ای از این دست صادر نکردند و برای اجرای چنین طرحی باید شرایط قانونی رعایت شده و باید مجوزهای لازم گرفته شوند.

شبکه ماهواره‌ای "ای ۲۴ نیوز" به نقل از مدیر موسسه ناظر پروژه تاکید کرد که این موسسه مجوزهای لازم را دریافت کرده است.

خبرگزاری رسمی مراکش نیز به نقل از مسؤولان استان الحوز اخبار منتشر شده از سوی برخی سایت‌ها  و پایگاه‌های اجتماعی درباره اجرای طرح یاد شده توسط یک تبعه خارجی را بی‌اساس خواند و تاکید کرد، ادارات استان الحوز هیچ‌گونه مجوزی برای اجرای پروژه‌ای از این دست صادر نکرده‌اند.

اما اولیور بینکوفسکی به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که از طریق یک سازمان غیردولتی آلمانی این طرح را مدیریت می‌کند و این سازمان از سپتامبر ۲۰۱۸ فعالیت دارد.

بینکوفسکی افزود، تصاویری از این طرح در سایت این سازمان منتشر شدند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.