برخی داروخانه‌ها در معرض ورشکستگی قرار دارند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حمید خیری مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران در رابطه با کمبود برخی داروها در داروخانه‌ها گفت: ۹۷ درصد داروهای ما تولید داخلی و ۳ درصد وارداتی است، اما ارزش مالی آن ۳ درصد بیشتر است که باتوجه به تحریم‌ها و تخصیص ارز هزینه‌بری زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کشور به طور مستقیم ما تحریم دارویی است گفت: این موضوع به دلیل تحریم بانک‌ها صورت گرفته است. در حوزه تولید نیز از لحاظ منابع مالی برای تهیه مواد اولیه دچار مشکل هستیم، اما خوشبختانه وزارت بهداشت برای تأمین داروها تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه برخی داروخانه‌ها در معرض ورشکستگی  قرار دارند گفت: مشکلات مالی عدیده دلیل بروز این موضوع است، باید یک سند توسعه داشته باشیم مبنی بر اینکه ما چقدر داروساز میخواهیم و چه مقدار باید از آن‌ها را به داروخانه‌ها سوق دهیم.

وی در برنامه رادیویی «تهران کلینیک» گفت: همچنین بدانیم داروساز مورد نیاز برای بیمارستان‌ها چقدر است، لازم است ذکر شود حضور داروساز در بیمارستان در اروپا ۲۰درصد از هزینه‌های بیمار را کاهش داده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.