داروخانه باید پایگاه توسعه سلامت باشد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه مراسم روز داروساز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اهداف سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌ها اظهار داشت: طی چند سال آینده دیگر نیاز نیست داروخانه‌ها برای ادامه حیات خود تنها به فروش داروهای گران قیمت متکی باشند.

وی گفت: در دنیا و در کشورهای پیش‌رفته از داروخانه‌ها به عنوان پایگاه‌های توسعه خدمات سلامت استفاده می‌کنند،کشور ما در این حوزه اندکی تعلل داشته است و پتانسیل‌های داروخانه‌های کشور مغفول واقع شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌های ایران  با راهنمایی مقام وزارت شکل گرفت گفت: با استفاده از توان علمی و تخصصی و کمک انجمن‌های داروسازی، ما خدماتی را که می‌تواند باعث ارتقای سطح خدمات سلامت برای مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها باشد را احصا کردیم و سازو کار آن محیا شده و فکر می‌کنم با اجرایی شدن این سند در چند سال آینده چهره داروخانه‌ها در زمینه ارائه خدمات متفاوت می‌شود و دیگر داروخانه‌ها لازم نیست فقط به فروش دارو متکی باشند و می‌توانند خدماتی ارائه دهند که مصرف دارو کاهش یابد.

وی افزود: با این اقدام شاهد کاهش مصرف داروهایی مثل آنتی‌بیوتیک‌ها،کرتن‌ها و مسکن‌ها خواهیم بود که مصرف آنها در کشور ما بیش‌از حد نرمال خود است.

وی افزود: داروهای بیماری فشارخون، دیابت،قلبی_عروقی و...همزمان با تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم توسط پزشک برایشان تجویز می‌شود و از مصرف داروهای دیگر خودداری کنند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.